יום השוקולד קרמל- 19 במרץ

היום נחגג שילוב נהדר של שני טעמים מדהימים- שוקולד וקרמל. לקרמל יש טעם וריח מיוחדים, שקצת קשה להגדיר, שנע בין מתוק למריר ונוצר מסוכר שחומם והפך לנוזלי ולשוקולד יש טעם מיוחד וממכר שאין צורך להגדיר כי כולנו מכירים. שניהם ביחד מעלים חיוך על הפנים ותחושת אושר ממכרת, ולו רק לכמה רגעים.
שוקולד קרמל הוא אחת מההמצאות הקולינריות הגדולות בהיסטוריה. המקור של הקרמל לא ממש ידוע. הוא טמון איפשהו במאתיים השנים שבין 1650 ל-1880 ביבשת אמריקה, כשהמתיישבים החדשים ניסו להכין סוכריות בעזרת חימום מים עם סוכר שלהם הוסיפו שומן וחלב, וכך נולד הקרמל. בתקופה זו הסוכר המזוקק היה נדיר ויקר, לכן היו מכינים את הקרמל לעתים קרובות עם מיץ סלק סוכר.

אחד מהיצרנים המצליחים והמפורסמים של ממתקי הקרמל בשנים של סוף המאה ה-19 היה מילטון הרשי מפנסילבניה שבארה"ב. הוא למד להכין קרמל אצל קונדיטור בדנוור והקים בשנת 1886 את חברת לנקסטר קרמל. בשנת 1893 הגיעה תערוכת המזון הקולומביאנית לשיקגו. מילטון הרשי ביקר בה וראה שם מכונות לייצור שוקולד גרמניות מהן הוא מאד התלהב. הוא רכש את הציוד ובמהרה החל לייצר חטיפי שוקולד שלהם הוסיף את המרכיב שממנו התפרנס בכבוד קודם לכן- הקרמל. מאוחר יותר הוא מכר את מפעל ייצור הקרמל שלו תמורת 1,000,000$ והחל להתרכז בייצור שוקולד בלבד.



איך לחגוג את יום השוקולד קרמל?
מכינים קרמל מאחד מהמתכונים המוצלחים שיש באינטרנט. מוסיפים אותו לשוקולד, גלידה, פופקורן או לכל מה שתרצו. אפשר גם לקנות טבלאות או חטיפי שוקולד קרמל וליהנות מהשילוב המוצלח והמיוחד הזה.

ה-19 במרץ הוא גם יום הלקוח

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות