יום לא בוכים על חלב שנשפך- 11 בפברואר

מכירים את זה שקורית לכם תקלה או שאתם עושים טעות, וכשאתם מגלים את זה אתם מרגישים כל כך רע, עד כדי בכי כמעט, ואז בא מישהו אופטימי ואומר לכם "לא בוכים על חלב שנשפך"? אז ה-11 בפברואר הוא יום שנוצר כדי להכיר בפתגם הזה ולקבל זריקה של אופטימיות ובמקום לבכות על דברים שנעשו, להסתכל קדימה, לתקן ולהמשיך הלאה.

לא ידוע למה נבחר התאריך 11 בפברואר כיום לא בוכים על חלב שנשפך. המקור של היום הזה הוא בחו"ל ולאף אחד אין מושג למה, אבל לא נבכה על זה, כי ה-11 בפברואר הוא יום שמקדם גישה חיובית גם כאשר הדברים לא הולכים כמו שצריך בדרך שלנו. היום הוא היום להכיר בכך שהחיים קצרים מדי מכדי לתת לדברים קטנים להטריד אותנו. זה היום להסתכל על הצד המואר של הדברים.

המקור של הביטוי "לא בוכים על חלב שנשפך"

לביטוי "אין בוכים על חלב שנשפך" יש שתי משמעויות: 1. לא כדאי להצטער על דבר שקרה ושאי אפשר לשנותו. 2. לא כדאי להצטער על אובדן של דבר פעוט. הפעם הראשונה בו הופיע הביטוי בכתובים היא בספר אוסף של פתגמים באנגלית מאת  ג'יימס הואוול משנת 1659. בספר נרמז שמקור הפתגם הוא מזמן מוקדם יותר, מציור בשם "הפתגמים ההולנדיים" של פיטר ברויגל משנת 1559, שבו מוצגות המון סצנות שמייצגות ביטויים הולנדיים וביניהם סצנה שבה נראית דייסה שנשפכה. המשמעות של הסצנה בציור היא: "משנשפכה הדייסה לא ניתן לנקות אותה שוב", כלומר- משנעשה הדבר לא ניתן להשיבו.
הפתגמים ההולנדיים, פיטר ברויגל 155, נחלת הכלל - חפשו את הדייסה שנשפכה ואת מי שמצטער עליה 

כולנו יודעים שדברים לא צפויים או לא מתוכננים קורים בחיים, לפעמים מדי יום. עם גישה חיובית החיים יהיו הרבה יותר בהירים וקלים יותר.

מה כן אפשר לעשות כדי להתמודד עם טעויות ותקלות?

ללמוד מהטעויות שלנו - כולנו מקבלים החלטות מצערות בחיים. ההחלטות האלה יכולות לגרום לנזקים הפיכים או בלתי הפיכים. אין טעם לבכות על מה שקרה, חשוב יותר שנלמד ממה שקרה כדי שלא יחזור שוב. 

להרפות מהחרטה- מחקרים מראים כי חרטה שמרגישים לאורך זמן, שכוללת תחושות של אכזבה, בושה, כעס ומבוכה על מה שעשינו, יכולה להשפיע לרעה על הרווחה הנפשית והפיזית שלנו. כאשר אנחנו מתמקדים בעבר זה מונע מאיתנו להתעסק בהווה ולבנות את החיים שלנו מחדש. החרטה עלולה גם לגרום ללחצים נפשיים ולדיכאון ולהשפיע על קבלת החלטות בהווה ובעתיד, מה שגם יפריע לנו להתפתח ולצמוח למרות מה שקרה. לכן מומלץ להרפות מהחרטה ולהסתכל קדימה, ואם אתם לא מצליחים אז לפנות לטיפול מקצועי (ניתן לקבל טיפול נפשי דרך קופות החולים).

איך לחגוג את יום לא בוכים על חלב שנשפך?

אם יש לכם אירוע מהעבר שאתם שקועים בו, נוברים בו כל הזמן והוא מונע ממכם להתקדם הלאה, היום הוא היום להגיד לעצמכם שהגיע הזמן לעזוב אותו ולהשאיר אותו בעבר. 

כולנו עושים טעויות ומי שלא עושה, לא טועה. היום הוא היום להמשיך הלאה ולהפסיק לבכות על החלב שנשפך, כי מה שהיה היה וצריך להמשיך הלאה!


ה-11 בפברואר הוא גם יום הכיף להיות רווקים 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות