יום מאפה הפאי- 23 בינואר

יום הפאי הלאומי הוא חגיגה שנתית של מאפה הפאי שמתקיימת מדי שנה בארצות הברית ב-23 בינואר. אין להתבלבל בין יום מאפה הפאי לבין יום הפאי שמתקיים ב- 14 במרץ.
מייסד יום הפאי הוא מדען גרעין, יצרן בירה ומורה בשם צ'רלי פפאזיאן מבולדר שבקולורדו, שהכריז באמצע שנות השבעים של המאה הקודמת על יום הולדתו האישי, 23 בינואר, כיום הפאי. מאז שנת 1986 הפך להיות יום זה יום לאומי בחסות מועצת הפאי האמריקנית.


בשנת 2014, מועצת הפאי האמריקאית שיתפה פעולה עם חברת הסרטים פאראמונט בקידום יום הפאי וסרט המותחן הרומנטי "לייבור דיי" שבו יש סצנת הכנת פאי שמופיעה באופן בולט (הסרט גם הופץ מספר ימים לאחר יום הפאי הלאומי).

מועצת הפאי הפיצה פוסטר של הסרט לחנויות פאי ומאפיות שבו רואים את כוכבי הסרט, קייט ווינסלט, ג'וש ברולין וגטלין גריפית בסצנת הכנת העוגה. הבחירה בסרט כדי לקדם את יום הפאי זכתה לביקורת בגלל שהסרט מספר על רוצח נמלט שחוטף מהסופרמרקט אם חד הורית ובנה וכולא אותם בביתם. אמנם נוצר ביניהם קשר קרוב שבו הם בין השאר מכינים פאי ביחד, אבל עדיין, הבחירה בעייתית. על הפוסטר כתוב: "זה עושה את הזמן שאנחנו מבלים יחד, רק קצת יותר מתוק. פאי. תפוס פרוסת חיים".

הפאי שנקרא בעברית על פי החלטת האקדמיה ללשון העברית תַּמְלִיא, הוא מאפה בתבנית עגולה בעלת דפנות נמוכות שממלאים אותו במילויים מלוחים או מתוקים. הפאי יכול לשמש כעוגה עם פירות, קצפת, גבינה, שוקולד, רפרפת, אגוזים וכד', או כפשטידה עם בשר או תחליפי בשר, דגים, ירקות ועוד.




איך לחגוג את יום הפאי?
כמובן שהדרך הטובה ביותר לחגוג את יום הפאי היא לאכול את הפאי האהוב עליכם, בבית או בבית קפה. בבתי קפה רבים מגישים פאי במילוי מלוח או קינוח מתוק עם כדור גלידה וקצפת ליד. אם אתם נמצאים בארה"ב, יש בתי עסק רבים שמציעים לכבוד יום הפאי פרוסות של פאי בהנחות מיוחדות או אפילו בחינם בקניית ארוחה, תוכלו לראות את הרשימה כאן

ה-23 בינואר הוא גם יום כתב היד וגם יום ייסוד ליכטנשטיין

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות