יום אוהבי בובות פרווה של חיות - 28 באוקטובר

יום אוהבי בובות הפרווה בדמויות של בעלי חיים הוא יום חגיגה המתקיים בכל שנה כדי להראות לצעצועים הממולאים האהובים עליכם אהבה והערכה מיוחדים.

המקור לחג לא ידוע בבירור, אך קיימת אגדה אורבנית לא מאושרת שהיום הזה התרחש לראשונה לאחר שסוחר אספנות בשם רויאל סלנגור הגה את הרעיון של יום פיקניק עם בובות דוב בסוף שנות השמונים. בובות הפרווה האחרות קינאו בכך שהדובונים קיבלו חגיגה רק שלהם ודרשו יום מיוחד גם להן. זמן לא רב לאחר מכן, יום אוהבי בובות הפרווה בדמויות של בעלי החיים החליף את יום הפיקניק של הדובונים והפך לפופולרי יותר.
בובות הפרווה של החיות לא עשויות באמת מפרווה. הבובות נקראות באנגלית Plushies, על שם החומר שבו הן ממולאות שבעברית נקרא פילוּסין. הפילוּסין הוא סוג של אריג שדומה לקטיפה. יש לו שערות מבריקות, בעלות מגע משי, הן ארוכות יותר מקטיפה וצפופות ממנה. הוא משמש גם בתעשיית ריפוד הרהיטים, וגם בייצור ביגוד, כובעים וצעצועים.
ברוב השפות האירופאיות שמו נגזר מצרפתית: peluche.
בובות פרווה משמשות פעמים רבות כאובייקט מעבר בגלל שהן נעימות ורכות. אובייקט מעבר הוא חפץ שמסמל עבור התינוק את האם ומאפשר לו לשמור איתה על קשר גם כשהיא לא נמצאת איתו. את המונח אובייקט מעבר טבע הפסיכואנליטיקאי דונלד ויניקוט.


יש אגדה אורבנית שאומרת כי בובת הדוב הפרוותי, הטדי בר, אחד מהדובים הקטיפתיים המוכרים ביותר, הומצאה לאחר שהנשיא האמריקאי תאודור רוזוולט ראה גור של דוב במסע ציד וסירב לירות בו.


איך לחגוג את יום אוהבי בובות הפרווה בדמויות של בעלי חיים?
היום הוא הזדמנות נהדרת עבורכם לשתף את האהבה שלכם לבובות הממולאות עם הסובבים אתכם. יש כמה אפשרויות לעשות זאת: תוכלו לקחת אותן לעבודה, לבית הספר, לקניות או לכל מקום שתלכו אליו (אבל אם אתם בוגרים אז כנראה שיסתכלו עליכם באופן מוזר). תוכלו לצלם את הבובה האהובה עליכם בכל מיני מקומות, לשלב אותן בסלפי ולחגוג איתן בפיקניק נחמד בטבע. עוד אפשרות לחגוג היא לקשט את הבית או החצר בבובות פרווה של חיות.
יש אנשים שאוהבים להציב בחצר הבית שלהם בובות פרווה גדולות כמו נמר

בובות הפרווה החמודות של חברת TY, חברת הצעצועים הגדולה בעולם , שנוסדה ע"י טיי וורנר בארה"ב בשנת 1986 (קישור)

ה-28 באוקטובר הוא גם יום האנימציה העולמי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות