יום העצמאות של סנט קיטס ונוויס- 19 בספטמבר

מי ששמע על האיים הקריביים סנט קיטס ונוויס שיקום! אף אחד לא קם?
גם אני לא שמעתי על האיים הקריביים האלה, אבל מסתבר שהם היו בין האיים הראשונים שיושבו על ידי האירופאים, וסנט קיטס נקרא לפעמים "מושבת האם של הודו המערבית" מכיוון שהוא היה ביתם של הבריטים והצרפתים הראשונים שהקימו מושבות באיים הקריביים.

כריסטופר קולומבוס וצוותו "גילו" את שני האיים הרבה לפני שהבריטים והצרפתים הגיעו למקום, והספרדים גם הקימו מושבות בשני האיים הללו. אבל חמשת אלפים שנים לפני שהאיים יושבו על ידי האירופאים, ישבו באיים האלה אנשים אחרים. הראשונים היו האינדיאנים, בהמשך בני טאינו ואחריהם בני קאריב (קאלינאגו).

צרפת, בריטניה וספרד נלחמו כדי לשלוט באיים, אך במאה ה-17 הבריטים ניצחו. ב-19 בספטמבר 1983 קיבלו האיים את עצמאותם מבריטניה. ראש המדינה של האיים היא המלכה אליזבת השנייה, מלכת בריטניה. סנט קיטס ונוויס היא בין המדינות הקטנות ביותר בעולם. יש בה כ-53,000 תושבים בלבד והשטח שלה הוא בסה"כ 261 קמ"ר.


אם הייתם גרים בסנט קיטס ונוויס...
הייתם נקראים "קיטיטיאנים".
הייתם משלמים בדולרים מזרח קריביים, שכל אחד מהם שווה כ -37 סנט אמריקאי.
הייתם מדברים באנגלית, השפה הרשמית, או בניב הקריאולי המקומי.
הייתם אוכלים (אם אתם לא צמחונים או טבעונים) "תבשיל מי עיזים" הכולל בשר עיזים, פירות עץ הלחם, פפאיה וכופתאות ברוטב על בסיס עגבניות. או שאולי הייתם אוכלים גם "קונקיות", שדומות לטמאלות: קמח תירס מעורבב בבטטה מגורדת, דלעת וקוקוס, שעטופים בעלי בננה ומורתחים.

תיירות בסנט קיטס ונוויס
חקלאות ותיירות הם ענפי הכלכלה העיקריים של מדינת האיים. האקלים הטרופי, החופים והנופים המשגעים מושכים תיירים, בעיקר תיירים ששטים בספינות פאר מארצות הברית. ענף התיירות באיים הולך וגדל, במיוחד מתחילת שנות ה-2000. האי סנט קיטס הוא הגדול מבין השניים, ובו שוכנת עיר הבירה באסטר. האי הקטן הוא נוויס. מזג האוויר באיים הוא טרופי ומאד גשום ובין החודשים יולי לאוקטובר עלולים לפקוד אותם הוריקנים.


הפארק הלאומי מצודת ברימסטון היל שבסנט קיטס ונוויס
בית מלון בסנט קיטס (קישור)
ה-19 בספטמבר הוא גם יום דבר כמו פיראט

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות