יום המודעות לזעזוע מוח- יום שישי השלישי בספטמבר

מה זאת הבליטה הזאת על הראש? זה משהו רציני? אין דימום אז יכול להיות שזה כלום... זאת בסך הכל מכה קטנה מכדור...
אז זהו, שלא. זעזוע מוח יכול להיות נושא רציני, וזעזועי מוח נוטים לקרות במהלך פעילויות ספורט יותר מבכל פעילות אחרת. יום המודעות לזעזוע מוח נועד להעלות את המודעות לבעיה, ללמוד את הסימנים ולקחת אותם ברצינות, כי זעזוע מוח יכול להיות מאד מסוכן!


לזעזוע המוח יש כמה שמות בשפה הרפואית. פגיעה מוחית קלה, פגיעה מוחית טראומתית, טראומת ראש, בכל מקרה לא משהו שמישהו היה רוצה לראות מופיע בדו"ח הרפואי שלו. 
המוח שלנו, אחרי הכל, הוא אנחנו. יום המודעות לזעזוע מוח הוא יום שנועד להגדיל את הסיכויים להחלמה ממנו על ידי טיפול מתאים. בדרך כלל הטיפול בזעזוע הוא די פשוט. רק להירגע ולנוח, גם גופנית וגם נפשית. בלי משחקי מחשב, בלי קריאת טקסטים, בלי לימודים ובלי עבודה. אם לא מטפלים בזעזוע המוחי, יכולות להיות לזה השלכות חמורות. הטיפול בזעזוע מוח חשוב מאד במיוחד בשבוע הראשון שלאחר הפגיעה.

מהם הסימנים של זעזוע מוח?

הסימנים הנפוצים של זעזוע מוח הם כאב ראש, אובדן הכרה (במקרים חמורים ומסוכנים), דיבור לא ברור (במקרים חמורים), בחילה, סרחורת, בעיות בזיכרון, נמנום ורצון לישון.
כל הסימנים האלה יכולים להיות גם סימן לזעזוע מוחי קל, אבל חשוב לבדוק את הנפגע בבית החולים על ידי נוירולוג. 
התסמינים יכולים להימשך ימים ואף שבועות וחדשים מרגע המכה. 

מהן הסכנות בזעזוע מוח?
לרוב זעזוע מוח מחלים לחלוטין. כשזה קורה, צריך להיזהר ולהימנע ממכות חוזרות בראש. חבלות ראש קשות מצטברות לנזק לטווח ארוך. הישנות זעזועי מוח במהלך החיים עלולה להגדיל את הסיכוי לדמנציה בזקנה, לגרום לבעיות נוירולוגיות כמו אפילפסיה, שיתוק ורגישות יתר לחבלות ראש. אם לא נחים לאחר הזעזוע, יכולים להופיע כאבי ראש חוזרים אפילו כשנה לאחר האירוע.

איך להימנע מזעזוע מוח? 
אחת מהמטרות של יום המודעות לזעזוע מוחי היא להגביר את המודעות לחשיבות המניעה של הפגיעה בראש שעלולה לגרום לזעזוע מוח. שימוש בחגורת בטיחות או כריות אוויר באוטו, שימוש בקסדה בזמן פעילות ספורטיבית ורכיבה על רכב דו גלגלי ובזמן עבודה במקומות מסוכנים כמו אתרי בנייה וכד', נעילת נעליים נוחות כדי למנוע נפילות, במיוחד אצל אנשים מבוגרים.


לכבוד יום המודעות לזעזוע מוח, זיכרו לשמור על הראש שלכם מפני פגיעה- השתמשו בקסדה אם אתם רוכבים על אופניים או אפילו סקייטבורד, שימו חגורת בטיחות ותהיו זהירים באופן כללי בכל מקום!

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות