יום סופרמן- 12 ביוני

יום סופרמן נוצר בשנת 2013 על ידי חברת DC קומיקס, יומיים לפני שחרורו של הסרט "איש הפלדה".
הם קראו ליום המיוחד הזה "יום איש הפלדה" כדי לקדם את הסרט, שמבוסס על דמותו של סופרמן. בהמשך שונה שמו של היום הזה ל"יום סופרמן".
באותו היום חילקה חברת DC קומיקס באמצעות חנויות ספרים עותקים בחינם של המהדורה המיוחדת של הקומיקס סופרמן. מאז, בכל שנה ב-12 ביוני חוגגים את יום סופרמן.



סופרמן הופיע לראשונה בחוברת Action Comics מס' 1 בתאריך 18 באפריל 1938. יצרו אותו הכותב ג'רי סיגל והמאייר ג'ו שוסטר.

סופרמן חי בתוך דמותו של קלארק קנט, עיתונאי ממושקף וחנון, ויוצא לעולם כשקלארק נתקל בצרה, אז הוא הופך לכוכב על לבוש בבגדים צמודים בצבע כחול-אדום-צהוב שעליהם תפור סמל של האות S באזור החזה ועל כתפיו גלימה אדומה.
סופרמן נולד בכוכב הלכת קריפטון, בשם קאל-אל. הוא הוברח לכדור הארץ בחללית על ידי אביו ג'ור-אל כשהכוכב היה בסכנה. הוא גדל בעיירה סמולוויל תחת הזהות הסודית של 'קלארק קנט' ועבד בהמשך בעיתון ה"דיילי פלאנט" בעיר מטרופוליס. הוא התאהב בכתבת הבכירה לויס ליין ונאבק בנבל העל לקס לות'ר המאיים על שלום הארץ.
בתמונה: שער חוברת קומיקס של סופרמן שהודפסה בשנת 1988 לכבוד 50 שנים לסופרמן, זהה לחוברת המקורית הראשונה (מקור)
הדמות של סופרמן נוצרה על רקע תקופת השפל הכלכלי הגדול של שנת 1929 ושנות ה-1930 בארה"ב ואירופה, השנים שאחרי מלחמת העולם הראשונה שגרמו לאנשים לרצות גיבור שיילחם בעוולות העולם. מהר מאד הפך סופרמן לאייקון תרבותי פופולרי. דמותו הופיעה בתסכיתי רדיו, בסדרות טלוויזיה, בסרטי קולנוע, במשחקי מחשב ורצועות קומיקס. 
בשנת 1978 יצא סרט הקולנוע הראשון של סופרמן בכיכובו של כריסטופר ריב ז"ל שהיה שובר קופות גדול. 
כריסטופר ריב בתפקיד סופרמן, 1978

איך לחגוג את יום סופרמן?
כדי לחגוג את יום סופרמן תוכלו לצפות בסרטי סופרמן ואפילו לעשות מרתון סרטי סופרמן, לקרוא ספרי קומיקס שלו ועוד. תוכלו גם לעשות מעשים טובים לעזור לזולת כמו שסופרמן עשה.

ה-12 ביוני הוא גם יום רוסיה, יום הפלאפל, יום הורד האדום ויום האוהבים בברזיל

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות