יום ההמבורגר הצמחי- 5 ביוני

אוהבים המבורגר? מי לא?
המבורגר הוא אחד מהמאכלים הטעימים והאהובים ביותר על אנשים ברחבי העולם. אבל יש גם המבורגר שלא עשוי מבשר, אלא מירקות, וה-5 ביוני הוא יום ההמבורגר הזה- יום ההמבורגר הצמחי.
ההמבורגרים הצמחיים הם טעימים מאד, ולפעמים אפילו מי שאוכל אותם לא מרגיש בהבדל בינם לבין המבורגרים בשריים.
יש המון גירסאות של המבורגרים צמחיים, אבל מה שמשותף לכולם הוא שהמרכיבים שלהם כולם מן הצומח. הם מבוססים על קטניות, עדשים, שעועית שחורה, פולי סויה, אגוזים, זרעים, קינואה, אורז, ירקות כמו בטטה, כרובית, תירס, גזר ופטריות ועוד.

עם כל הכבוד, ההמבורגרים הצמחיים הם בריאים יותר מהמבורגרים מבשר. הם מכילים פחות שומן רווי ולכן לא מסוכנים ללב ולכלי הדם ויש בהם חלבון איכותי וסיבים תזונתיים שדרושים לגוף.
עוד סיבה להעדיף המבורגר צמחי-
אולי שמעתם על הבעיה "הקטנה" של העולם שנקראת שינוי האקלים. אחד מהדברים שאנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לעצור את התהליך הזה הוא לאכול פחות בשר, כי הפרות פולטות גז מתאן שגורם להתחממות כדור הארץ. 
אם אתם אוהבים בעלי חיים ולא רוצים לפגוע בהם, זאת עוד סיבה מצוינת להעדיף המבורגר צמחי, שלא כולל מרכיבים שמופקים מגופם של בעלי חיים.

איך חוגגים את יום ההמבורגר הצמחי?
היום הוא היום לנסות את ההמבורגר הצמחי אם עדיין לא ניסיתם. זאת לא בעיה למצוא אותו במסעדות. חפשו בתפריט של המסעדה שאליה אתם רוצים ללכת אם יש המבורגר צמחי. אפשר להכין גם בבית קציצות המבורגר צמחיות ולאכול בלחמניה עם צ'יפס בצד (יאמי!). היום גם יש בסופרמרקטים שפע של המבורגרים מן הצומח, שלא מכילים שום דבר מן החי.
בתמונה: המבורגר טבעוני של טבע דלי (מקור)
ה-5 ביוני הוא גם יום הכדור הפורח, יום איכות הסביבה וויום הקטשופ

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות