יום העצמאות של מדגסקר- 26 ביוני

מדגסקר היא מדינת איים באוקיינוס ​​ההודי, מול מוזמביק שבמזרח אפריקה. היא כוללת את האי מדגסקר, שהוא האי הרביעי בגודלו בעולם, ומספר גדול של איים פריפריים קטנים יותר.
במדגסקר מגוון בעלי חיים וצמחים מגוון ביותר. על פי תאוריית נדידת היבשות, האי מדגסקר היה שייך ליבשת גונדוונה, שנפרדה מהודו לפני כ-88 מיליון שנה, מה שגרם לצמחים ולבעלי החיים המקומיים להתפתח בבידוד. כתוצאה מכך, במדגסקר תמצאו בעלי חיים וצמחים הייחודיים רק לה. מעל 90% מחיות הבר במדגסקר לא נמצאות בשום מקום אחר על פני כדור הארץ.
בתמונה: למור חמוד שגר במדגסקר



השפות הרשמיות של מדגסקר הן מלגשית וצרפתית. בתאריך 26 ביוני 1960 קיבלה מדגסקר את עצמאותה מצרפת, ששלטה בה החל משנת 1885.
עיר הבירה של מדגסקר היא אנטננריבו, והיא גם העיר הגדולה ביותר (כ-2.1 מיליון תושבים). בסה"כ יש במדגסקר כ-26,000,000 תושבים.



לכבוד יום העצמאות של מדגסקר, קבלו את הסיבות הטובות ביותר לנסוע לשם ולבלות בה את החופשה הבאה שלכם:

1. בריכת השחייה הטבעית ב- Isalo National Park

במדגסקר יש כל כך הרבה נופים מדהימים. בפארק הלאומי איסלו תראו חלק מהם וגם תתפנקו בבריכת המים הטבעית הקרירה והמפנקת.
מקור התמונה: Follow your plan
2. האי סנט מארי (Ile Saint Marie)
החוף של מדגסקר הוא גן עדן טרופי. האי סנט מארי הידוע גם כנוסי בוראהא (Nosy Boraha), הוא אי גרניט הנפרש לאורך 57 קילומטר מול חופה המזרחי של מדגסקר. האי שימש בעבר כמקום מיסתור לפיראטים ולכן תוכלו לבקר שם בבית הקברות שלהם. האי מלא בצמחיה טרופית, יש בו שונית אלמוגים מופלאה (הוא מהווה נקודת צלילה מומלצת מאד) והוא גם בית ללווייתני ההאמפבק (Hampback) שמגיעים אליו בעונת הרבייה שלהם ושוהים בו במשך למעלה מארבעה חודשים.
לוויתן האמפבק, מקור התמונה: mada-photo
3. המעיינות החמים באנטסיירבה (Antsirabe)
אנטסיירבה היא העיר השלישית בגודלה במדגסקר. היא ממוקמת 167 ק"מ דרומית לבירה אנטננריבו ברכס הרים בגובה 1500 מטר מעל לגובה פני הים. בעקבות המיקום הגבוה אנטסיירבה היא העיר הקרה ביותר במדגסקר והטמפרטורה בחורף יכולה להגיע ל-0 מעלות צלזיוס. העיר אנטסיירבה מכונה וישי המלגשי בעקבות המעיינות הטרמיים והמינרליים שבה. גם השווקים שלה הם תוססים וצבעוניים, כמו בכל מקום על האי. בתי מלון בעיר אנטסיירבה.



4. עצי הבאובב
עצי הבאובב מפורסמים בעיקר בזכות ספרו של אנטואן דה סנט-אכזופרי, "הנסיך הקטן". במדגסקר תוכלו לראות אותם הרבה כי העצים המדהימים האלה הם חלק מהצמחייה הטבעית.
עצי באובב במדגסקר, מקור התמונה: meltour.voyages

5. הרכבת של מחוז פיאנארנצוה  (Fianarantsoa-Côte Est)
הרכבת נבנתה על ידי הצרפתים כשהם שלטו באי, בין השנים 1926 ל-1936. היא תיקח אתכם למסע מדהים דרך כמה בתי הגידול המאויימים ביותר בעולם, על ידי ציקלונים, שטפונות ומפולות בוץ. רבות מהרכבות שנוסעות על קו זה נושאות עדיין את תאריך הייצור שלהן משנת 1893. השמירה על הרכבת עוזרת למנוע כריתת יערות בהיקף של 97,400 דונם. הרכבת עדיין נוסעת, אבל הקו סובל משיבושים בגלל מסילות שבורות שנגרמו בגלל סופות ציקלון והתיישנות.
מקור התמונה: didimateos
6. אנטננריבו
אנטננריבו היא עיר הבירה של מדגסקר והיא שוכנת על רכס הרים במחוז אנטננריבו שבלב המדינה. אנטננריבו שנקראת בקיצור טאנה, היא עיר יפהפיה מלאה בבתים ורחובות צבעוניים, שווקים, פארקים וגנים. מומלץ לבקר בה בארמון המלכה, בשוק ובגנים הבוטניים.
מקור התמונה: only.tiana_aurely
7. פארק הצינגי האדום של אנטסיראנה (Tsingy Rouge)
הצינגי האדום הוא אבן אדומה שנוצרה על ידי שחיקה של נהר האירודו (Irodo) באזור דיאנה בצפון מדגסקר. הוא ממוקם כ-60 ק"מ מדרום לאנטריסננה ליד העיר Sadjoavato.
הצינגי האדום, מקור התמונה: furretosa
8. קתדרלת אנטסיירבה (Our Lady of La Salette Cathedral, Antsirabé)
לא כל נפלאות מדגסקר הם פרי יצירתו של הטבע. הקתדרלה של אנטסיירבה נבנתה ככנסייה קטנה מחימר בשנת 1900 על ידי כומר צרפתי. בתחילת המאה ה-20 הגיעו המיסיונרים של גבירתנו של לה סאלט ושדרגו אותה לכנסייה באורך 22 מטרים, רוחב 16 מטרים וגובה 8 מטרים, עם מגדל פעמונים בגובה 14 מטרים. בשנת 1921, עם הקמת הבישופות של אנטסיירבה, בנו את הכנסייה מחדש עבור הקהילה הקתולית הגדלה במדגסקר. היום אורכה של הכנסייה הוא 60 מטרים, רוחבה 16.77 מטר וגובהה 14 מטר. גובהו של מגדל הפעמונים שלה הוא 45 מטרים.

הקתדרלה של אנסיירבה מבפנים, מקור התמונה: vincekbz
9. החיות המיוחדות של מדגסקר
בין החיות המיוחדות שבמדגסקר תוכלו לפגוש את הלמורים, שהם החיה הרשמית של האי, הפוסה, שהוא טורף חום אדמדם שדומה לחתול ונמייה גם יחד, זיקית הפנתר שחיה ביערות מדגסקר, שהיא אחת מהזיקיות הגדולות ביותר בעולם, ועוד המון מינים מיוחדים של לטאות, צפרדעים, תנינים, פרפרים, חרקים ועוד.
פוסה
זיקית הפנתר
10. בנות שבט הסאקאלווה 
האנשים במדגסקר ידועים כאנשים חמים וחביבים, ויש ביניהם קבוצות אתניות שונות ומרתקות בעלות מנהגים מסורתיים שבטיים. אחת מהקבוצות האתניות הם שבט הסאקאלווה. מספר בני השבט מוערך בכ -600,000. פירוש שמם הוא "האנשים של העמקים הארוכים". הם חיים בעיקר לאורך הקצה המערבי של האי טוליארה שבדרום ועד לסמבירנו שבצפון.
מקור התמונה: mada.photo
10. הפארק הלאומי אנדאסיבה-מנטאדייה (Parc National d'Andasibe-Mantadia)
הפארק שנקרא גם שמורת פרינט (Périnet Reserve), ממוקם כמאה קילומטרים מזרחית לבירת מדגסקר אנטננריבו.  בפארק תוכלו לפגוש את האינדירי, הזן הגדול ביותר של הלאמורים, ובעלי חיים נוספים. השעות שהכי כדאי לבקר בהן בפארק הן שעות הבוקר, אז הלאמורים ערניים ופעילים ואפשר לשמוע את הקריאות שלהם מכל עבר.
מבקרת בפארק זוכה לפינוק מלאמור שהתאהב בה (מקור התמונה: Chelsea Nowlin)


חוץ מזה יש עוד המון סיבות טובות להגיע למדגסקר, כמו החופים הטרופיים היפהפיים שלה, האנשים הנחמדים, הטבע המטריף ועוד. כדי להגיע למדגסקר יש צורך באשרת כניסה (לאזרחי ישראל) והדרך המהירה ביותר היא בטיסה דרך פריז של Air France או Air Madascar.
דגל מדגסקר
ה-26 ביוני הוא גם יום המלחמה בסמים ובסחר הבלתי חוקי וגם יום הקוסמטיקאיות

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות