המירוץ אחר הגבינה בגבעת קופר, אנגליה- יום שני האחרון בחודש מאי

הרעיון של "Cooper’s Hill Cheese Rolling and Wake" הוא לרדוף אחרי גבינה שמתגלגלת במורד גבעת קופר שבאנגליה, שנמצאת ליד העיר גלוסטר.
המירוץ הזה די מסוכן וקרה שאנשים נפגעו כשרצו אחרי הגבינה בניסיון לתפוס אותה. המהירות שהגבינה מגיעה אליה במהלך הגלגול הוא 70 קמ"ש לכן הזוכה בגבינה הוא מי שהגיע ראשון לקו הסיום שבתחתית הגבעה ולא מי שתפס את הגבינה.
המירוץ מתקיים כבר במשך 200 שנים ולא ידוע מה מקורו. הוא נחגג ביום שנקרא ספרינג בנק הולידיי (Spring bank holiday), שזהו יום שני האחרון בחודש מאי שבו האנשים בממלכה המאוחדת מקבלים יום חופש מהעבודה והלימודים. המירוץ הוא לא רשמי אלא משהו ספונטני שאנשי הכפר ברוקוורת' שבמחוז גלוסטרשייר מארגנים, והוא חשוב להם מאד.
המירוץ הוא אירוע מסורתי מקומי אבל מגיעים אליו אנשים רבים מכל העולם כדי לצפות. העיתון "גרדיאן" כינה אותו "אירוע בעל שם עולמי", עם זוכים מארה"ב, אוסטרליה, ניו זילנד ונפאל.

הגבינה המשמשת כיום לאירוע היא גבינה קשה במשקל של 7-2 ק"ג בצורה עגולה, כשהשוליים שלה מצופות במעטפת עץ ומעוטרות בסרטים. הספקים של הגבינה היום הם דיאנה סמארט ובנה רוד, תושבי המקום, שמכינים את הגבינה למירוץ משנת 1988.
במאי 2013 הזהיר מפקח המשטרה את דיאנה סמארט בת ה-86, שהיא יכולה להיות אחראית לפציעות שיגרמו למשתתפים במירוץ. סגן ניצב נייג'ל אברון ממשטרת גלוסטרשייר אמר לה שאם היא משתתפת בארגון האירוע היא גם אחראית למה שמתרחש באירוע. בשנים האחרונות, מארגני האירוע הרגישו חובה להשתמש בגירסה שעשויה מקצף קל, מטעמי בטיחות, אבל הגבינה שמקבל הזוכה בסוף היא אותה גבינה מסורתית.
מקור התמונה: אינסטגרם
סרטון של המירוץ אחר הגבינה:

מתי יתקיים המירוץ אחר הגבינה בשנים הקרובות?

המירוץ מתקיים בחג "ספרינג בנק הולידיי", ביום שני האחרון בחודש מאי כל שנה:
2020- 25 במאי
2021- 31 במאי
2022- 30 במאי
2023- 29 במאי


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות