יום המעורבות הקהילתית העולמי- 28 בינואר

מעורבות קהילתית היא תהליך של שיתוף פעולה בתוך קבוצות קהילתיות כדי לטפל בבעיות המשפיעות על רווחתם של קבוצות אלו. למרות שהמונח נראה מעורפל, המעורבות הקהילתית היא מושג שהוא חלק מחייו של כל אדם. 
כל פעולה שאתם עושים שעוזרת לאנשים בקהילה שלכם, אם זאת הקהילה המקומית כמו השכונה או העיר שבה אתם גרים, או המדינה שבה אתם חיים, כל דבר כזה הוא מעורבות קהילתית. יום המעורבות הקהילתית נועד להביע הערכה לאנשים שתורמים לקהילה שלהם בפעולות שונות. גם אם אתם תורמים בפעולותיכם למשהו עולמי, מחוץ לגבולות המקום בו אתם חיים, אתם נחשבים למעורבים קהילתית כי אתם חלק מקהילה גדולה של תושבי כדור הארץ ומגיעה לכם הערכה.
מעורבות קהילתית יכולה לבוא לידי ביטוי בהמון פעילויות למען הקהילה כמו: עזרה לקשישים, סיוע לניצולי שואה, עבודה עם אוטיסטים, מתן שיעורים פרטיים בחינם לילדים מתקשים, גיוס חבילות מזון לנזקקים וחלוקתן, עזרה רפואית לבעלי חיים או מתן עזרה בבתי מחסה לבעלי חיים, אימוץ בעלי חיים כמשפחת אומנה עד שימצאו בית קבוע, התנדבות למשמר האזרחי או למגן דוד אדום ועוד.


יום המעורבות הקהילתית הגלובלית התחיל כרעיון של הארגון Engage 2 Act, ארגון שמטרתו לקדם את המעורבות בקהילה על ידי הבאת אנשים יחד כדי לדבר על נושאים חשובים בקהילה שלהם. Engage 2 Act התחילה כקבוצה קטנה בדרום אוסטרליה שרצתה להגיע לאנשים בכל רחבי העולם ולדבר על מה שהם עושים למען המעורבות בקהילה. מכיוון שהם רצו לשים את החג על המפה העולמית, הם פתחו בסקר, ושאלו את העוקבים שלהם בתקשורת החברתית, מי האדם הפעיל במעורבות קהילתית שהכי בולט להם. מי שקיבל את המספר הרב ביותר של הקולות, יום ההולדת שלו יהיה תאריך החג הרשמי שלהם.
תוצאות הסקרים הראו כי האדם הבולט ביותר במעורבות הקהילתית שלו היא הסופרת ד"ר ונדי סרקיסיאן ולכן הם בחרו את יום ההולדת שלה כיום המעורבות הקהילתית העולמי. 


כיצד לחגוג את יום המעורבות הקהילתית?
אחת הדרכים לחגוג את היום המיוחד הזה היא להיפגש עם עמיתים שלכם שמעורבים בקהילה ועושים למענה ולחגוג בארוחה טובה. תוכלו גם לדבר עם אנשים אחרים על כך, לארגן הרצאות ולפרסם במדיה החברתית את הפעילויות שלכם ושל אנשים אחרים בקהילה שלכם. היום כמעט לכל יישוב בארץ יש דף פייסבוק וזה היום לפרסם בדף הזה את החג המיוחד ולעודד אנשים לקחת חלק בקהילה ולתרום לה מזמנם ומכישוריהם. לכל אחד יש מה לתרום וזה תמיד מרגש לראות אנשים שעוזרים זה לזה. 

ה-28 בינואר הוא גם יום פרטיות הנתונים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות