יום הטלויזיה העולמי- 21 בנובמבר

יום הטלוויזיה העולמי הראשון הוכרז בעקבות הקמת פורום מיוחד על ידי האו"ם לענייני טלויזיה באמצע שנות ה -90. הפורום קיבץ יחד אנשים מובילים מתעשיית המדיה כדי לנתח את ההשפעה הגוברת של הטלוויזיה על קבלת החלטות ועל דעת הקהל בכל הנוגע לנושאי שלום וביטחון ברחבי העולם.



ההיסטוריה של יום הטלוויזיה העולמי
בדצמבר 1996 הכריזה עצרת האומות המאוחדות על ה-21 בנובמבר כיום הטלוויזיה העולמי. החלטה זו התקבלה על מנת לתת הכרה בהשפעה הגוברת שיש לטלוויזיה על קבלת החלטות ולהביא לתשומת לב העולם את השפעת הסיקורים של סכסוכים שונים ואיומים בענייני שלום וביטחון על דעת הקהל בעולם, כמו גם בנושאים חשובים אחרים, כמו כלכלה וחברה.
יום הטלוויזיה העולמי לא אמור להיות חגיגה של הכלי האלקטרוני עצמו, אלא של הפילוסופיה שהוא מייצג- פילוסופיה של פתיחות ושקיפות של בעיות העולם. הטלוויזיה כבר מזמן נחשבת כמייצגת את התקשורת והגלובליזציה בעולם העכשווי. עם זאת, לא כל נציגי הממשלה שנכחו בפורום הראשון ראו את הדברים כך בדיוק. נציג המשלחת מגרמניה אמר: "טלוויזיה היא רק אמצעי אחד להעברת מידע וזהו מדיום שאליו לרוב ניכר של אוכלוסיית העולם אין גישה ... זהו רוב מכריע שיכול בקלות להסתכל על יום הטלוויזיה העולמי כעל יומו של האיש העשיר. אין להם גישה לטלוויזיה. יש אמצעי תקשורת חשובים יותר ובפרט זה ברצוני להזכיר את הרדיו".


כיצד לחגוג את יום הטלוויזיה העולמי
מובן מאליו שהדרך הברורה ביותר לחגוג את יום הטלוויזיה העולמי היא באמצעות צפייה בטלויזיה. אבל מה? התכנים שבטלויזיה הם כבר מזמן לא העברת מידע אמין בנושאים ברומו של עולם בלבד. הטלויזיה מלאה בתוכניות ריאליטי וולגריות, בתוכניות שמעוותות את המציאות במקום להעביר לנו אותה כפי שהיא ולתת לגלובליזציה מימד של שקיפות ופתיחות. תוכניות הטלוויזיה בימינו מציעות מעט מאד ערך תרבותי ואינפורמטיבי.

יום הטלויזיה העולמי הוא היום לצפות ולחיות מחדש כמה מהרגעים הגדולים ביותר של הטלוויזיה שעזרו להביא את המציאות של העולם במהירות לבתים של אנשים, לשנות את את חייהם ואת תפיסת העולם שלהם לנצח:

בשנת 1954 הושקה התוכנית "העולם המופלא של הצבע" של דיסני, תכנית מגוונת וידידותית למשפחה שמערבבת קריקטורות, אייקונים, דרמה ותיעוד.

התוכנית הראשונה של Wonderful World Of Color - וולט דיסני (54:38 דקות)

הדיון הנשיאותי הטלוויזיוני הראשון היה ב-26 בספטמבר, שנת 1960, בין סגן הנשיא הרפובליקני ריצ'רד ניקסון והמתמודד מולו, שהיה יחסית לא מוכר, הסנטור ממסצ'וסטס ג'ון קנדי. הם לא ידעו איך הם משנים את פני הבחירות לנשיאות לנצח. זו היתה הפעם הראשונה שבוחרים אמריקאים ממש ראו את המועמדים מציגים את רעיונותיהם (מה שעבד טוב מאד עבור קנדי הצעיר והנאה שזכה בבחירות).

העימות בין שני המועמדים לנשיאות ארה"ב הראשון ששודר בטלויזיה:


והיה גם את הרגע ההיסטורי ההוא, כשניל ארמסטרונג, מייקל קולינס ואד "באז" אלדרין נחתו על הירח ב-20 ביולי בשנת 1969. המשפט שאמר ניל ארמסטרונג, "צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות" נחרט במוחם של אנשים רבים, שהרגישו שמעכשיו חייהם עומדים להשתנות וששום דבר לא הולך להיות עוד בלתי אפשרי.

צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות- רגע הנחיתה על הירח בשנת 1969:










 ה-21 בנובמבר הוא גם יום אמור שלום העולמי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות