יום אמור שלום- 21 בנובמבר

יום אמור שלום העולמי (World Hello Day) הוא יום שחוגגים ב-180 מדינות בעולם והמקור שלו הוא אנחנו, הישראלים ושכננו במזרח התיכון.
היום הזה נוצר כדי לעודד אותנו לברך אנשים בשלום ולהבין עד כמה התקשורת הפשוטה חשובה בחיי היומיום שלנו.
הסיפור כיצד נוצר היום הזה הוא ארוך ומעניין, והיסוד שלו הוא במלחמת יום הכיפורים בין ישראל למצרים.
יום הלו בויקיפדיה


ההיסטוריה של יום אמור שלום העולמי
יום אמור שלום העולמי נוצר לראשונה בשנת 1973 במטרה להראות לאנשים, ובמיוחד לאנשי המזרח התיכון, כי יש וצריך לפתור סכסוכים באמצעות תקשורת ולא באמצעות אלימות. הרעיון הוא שתקשורת ברורה וכנה מביאה לשלום. בשנות השבעים הסכסוך בין מצרים לישראל היה קשה ואנשים רבים חששו שהוא יוביל למלחמה גדולה. ואכן כמו שאנחנו יודעים זה קרה.
יום הלו העולמי נוצר למעשה כתגובה ישירה למלחמת יום הכיפורים שהסתיימה באוקטובר 1973, ובמהלכה נהרגו אלפי חיילים ואזרחים חפים מפשע, וביניהם חיילים רבים שעונו והוצאו להורג.


הרעיון של יום הלו העולמי נוצר על ידי בריאן מקורמק, דוקטורנט בוגר אוניברסיטת מדינת אריזונה, ואחיו מייקל מקורמק, בוגר אוניברסיטת הרווארד.

32 זוכים בפרס נובל לשלום הצהירו כי יום אמור שלום העולמי הוא בעל ערך משמעותי ככלי לקידום השלום, וכאירוע המאפשר לכל אחד בעולם, אינדיבידואל, ארגון או ממשלה, לתרום לתהליך של יצירת שלום.


איך חוגגים את יום אמור שלום?
המטרה ביום זה, שנחגג ב- 180 ארצות, היא שכל אחד יגיד לפחות לעשרה אנשים "שלום", במטרה להעביר מסר למנהיגי העולם שסכסוכים פותרים באמצעות תקשורת, ולא בכוח. המחווה הקטנה הזאת אמורה להדגים, על פי יוצרי היום המיוחד הזה, כיצד תקשורת יכולה להועיל לפיתרון מחלוקות ומניעת סכסוכים.
אם תרצו לקחת את הרעיון צעד נוסף קדימה, תוכלו לחשוב על אדם בחיים שלכם שחשוב לכם, אבל הסתכסכתם איתו על משהו שממש לא שווה את זה. הזמן הוא רופא נהדר. למה שלא תסתכלו אחורה על הסכסוך שלכם ותנתחו אותו גם מנקודת המבט של הצד השני, תראו את התקלות והעוולות שגם אתם אחראים להן ותיצרו קשר מחדש עם אותו אדם כדי להציב את הסכסוך מאחוריכם?

אנשים רבים אינם יודעים כמה טוב זה באמת להודות שטעיתם ולהגיד סליחה. במקום זאת, הם רואים בהתנהגות כזו ביטוי  של חולשה, כאשר מדובר למעשה בביטוי של כוח וביטחון עצמי. אנשים טועים לעתים קרובות במחשבה שהאדם האחר יאבד את הכבוד אליהם אם יתנצלו בפניו וגם זה לא נכון. רוב האנשים יכבדו אותכם יותר בגלל היכולת להודות באחריות שלכם למצב. שווה לעשות את המאמץ ולהגיש יד לשלום כצעד ראשון.



אז איך אומרים שלום בשפות אחרות?

אנגלית- Hello  (הלו)

ערבית - مرحبا (מרחבא)

איטלקית- Ciao  (צ'אוּ)

גרמנית- Hallo  (הלו)

צרפתית- Bonjour  (בונז'וּר)

יפנית- こんにちは (קוניצי'ווה)

הינדית - नमस्ते (נאמאסטה)

נורווגית - God dag (גו דג)

רוסית - Привет (פריווט)

ספרדית - Hola (הולה)

תאילנדית - สวัสดี! (סוואסדי)

סינית - 你好 (ני האוּ)

יוונית- Γειά σου (יא סוּ)

קוריאנית - 안녕 (אניונג)

רומנית - Salut (סא-לוט)

פולנית- Dzień dobry (ג'ין דובְּרֶה)

שוודית - Hej (הֵייִ)

סוואהילית - Sasa / Mambo / Jambo (סאסא / ממבו / ג'מבו)


ה- 21 בנובמבר הוא גם יום הטלוויזיה העולמי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות