יום הולדת למיקי מאוס- 18 בנובמבר

מיקי מאוס הוא העכבר המצוייר המפורסם ביותר בעולם שמשמש כאייקון הותיק ביותר של אולפני וולט דיסני. קשה לדמיין מישהו שחי על הפלנטה הזאת (לא בכפר נידח בג'ונגל) ולא מכיר את העכבר המצחיק הזה, שכיכב בכל כך הרבה סרטי אנימציה. 

הופעת הבכורה של מיקי מאוס הייתה בסרט קצר בשם "Plane Crazy", אך הוא התפרסם בעיקר בעקבות הופעתו בסרט הקצר "ספינת הקיטור ווילי", סרטון האנימציה המדבר הראשון, משנת 1928. בסרטון משיט מיקי מאוס בספינת קיטור את בת זוגו מיני מאוס ואת פיט השחור, החתול הגדול והאיום, אויבם של מיקי ומיני המושבע.



מיקי מאוס הופיע באחד הסרטים הבולטים והמפורסמים ביותר של וולט דיסני, "פנטזיה", שם הוא גילם שוליית קוסם שמכשף מטאטאים לנקות במקומו את המעבדה של הקוסם.

השם המקורי של מיקי מאוס היה "מורטימר מאוס", אבל אשתו של וולט דיסני התנגדה וטענה שהשם ארוך מדי, ודיסני החליט לקצר את שמו ל"מיקי מאוס".

דמותו של מיקי מאוס הפכה במובן מסוים ללוגו של חברת וולט דיסני וקיימת מסורת של החברה לשרבט את ראשו של מיקי מאוס במקומות נסתרים בסרטיהם. כך לדוגמה בסרט היפה והחיה כשגסטון מניח את רגליו על שולחנה של בל, הבוץ הניגר ממגפיו דומה דמיון ניכר לראשו של מיקי מאוס. גם בשטח של דיסניוורלד ואתרי הנופש הסמוכים יש עשרות אלפי ראשים או חלקים נסתרים של מיקי מאוס שהוסיפו המעצבים והאמנים של מקומות אלה.
ב-18 בנובמבר 1978 לכבוד יום הולדתו ה-50, הפך מיקי מאוס לדמות המצוירת הראשונה שקיבלה כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד.

דפי צביעה של מיקי מאוס

 

ה-18 בנובמבר הוא גם יום הנסתר וגם יום הנסיכות

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות