יום המלחמה בעוני- 17 באוקטובר

לעוני יש פנים רבות ועצובות. העוני הוא לא משהו רחוק, הוא לא ילדים רעבים באפריקה או בהודו. העוני הוא פה. חי וקיים ובועט בבטן. 
העוני הוא כשאנשים לא יכולים לקנות אוכל בסופרמרקט, כשהם לא יכולים לשלם את חשבון החשמל, את חשבון המים ואת המיסים. כשהם לא יכולים לקנות בגדים או נעליים, כשהם מוותרים על טיפול תרופתי או טיפולי שיניים בגלל המחיר.
לצערנו, בישראל בשנת 2014 העוני קיים גם בקרב אנשים עובדים. לא מדובר רק באמהות חד הוריות או מובטלים. לא חסרים זוגות עובדים שלא מסיימים את החודש, שקורסים תחת ההוצאות.



העוני הוא בעיה חברתית שמשפיעה על קהילות שלמות. העוני עלול להוביל לפשע, למעגל חסר תקווה שאי אפשר לצאת ממנו.
החברה חייבת להילחם בעוני בשביל עתידה. למרבה הצער, אין לנו כמעט גופים שעוזרים במאבק בעוני ורוב הפוליטיקאים עסוקים בלדאוג לכיסא שלהם בכנסת שיזכה אותם במשכורת שמנה.
היום הבינלאומי למיגור העוני
היום הראשון שבו הוכרזה המלחמה בעוני היה ב-17 באוקטובר בשנת 1987. זה היה יום שבת סתוי שבו יותר ממאה אלף אנשים התאספו בכיכר טרוקדרו שבפריז, צרפת. זה היה המקום שבו נחתמה הצהרת זכויות האדם על-ידי האו"ם בשנת 1948, על מנת לכבד את הקורבנות של העוני, האלימות והרעב הקיצוניים. האירוע אורגן על ידי "תנועת העולם הרביעי", התנועה הבינלאומית למען משפחות עניות, והם חקקו על אבן את ההכרזה שלהם על מיגור העוני: "בכל מקום בו אנשים נדונים לחיות במצוקה, שם זכויות האדם נרמסות. להתאחד על מנת לדרוש את כיבודן- זוהי אחריותנו וחובתנו ".
לאבן נעשו העתקים מרובים והוצבו ברחבי העולם כדי להזכיר לאו"ם לבחון את מצב העוני ואיך מתקדם המאבק בו בכל שנה ביום הזה. העתק אחד של האבן ממוקם בגן של מטה האו"ם. מאות אנשים מתכנסים שם מדי שנה כדי לחדש את הנחישות שלהם להילחם בעוני ולהפגין סולידריות עם אלה שחיים ונאבקים בעוני.

בשנת 1992 התקבלה החלטה והעצרת הכללית של האו"ם הכריזה על היום הבינלאומי למיגור העוני כיום רשמי שבו מקדמים אירועים שקשורים למיגור העוני והדלות.




 ה-17 באוקטובר הוא גם יום אוסף קלפי המשחק

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות