יום הפסטה הבינלאומי - 25 באוקטובר

יום הפסטה העולמי, שנחגג ב- 25 באוקטובר בכל שנה, הוא היום שאנשים ברחבי העולם חוגגים את קיומו של התענוג הבצקי הקולינרי היצוק לתוך צורות קטנות ומצחיקות שממנו מכינים פסטה. הפסטה היא המזון הבסיסי של המטבח האיטלקי, העדות הראשונה שלה היא בסיציליה, בשנת 1154. פסטה היא אחד המאכלים האהובים על צרכני האוכל ברחבי העולם.


ישנן מעל 600 צורות של פסטה הידועות למין האנושי, והשמות שלהם הם תיאורים של הצורות שלהם. ספגטי ("כבל"), אטריות ("תולעים קטנות"), rotini ("ספירלות"), fusili ("כישורים"), טורטליני ("עוגות קטנות"), לינגוויני ("לשונות קטנות"), Conchiglie ("מעטפות"), פטוצ'יני ("סרטים קטנים"), פנה ("קוצים") וCapellini ("שערות דקות").




הרעיון מאחורי יום הפסטה העולמי שנקבע בקונגרס הפסטה העולמי בשנת 1995, הוא שאם אתם רוצים לחגוג את יום הפסטה בבית, התאספו בבית סביב השולחן, לצד בני המשפחה, איכלו ספגטי וכדורי בשר והתנהגו כמו איטלקים אמיתיים, כלומר דברו בקול רם אחד לשני, לקקו את האצבעות בתנועת נשיקה ואימרו 'Eccellente!'. הטיפ שלנו לשדרוג פסטה בקלות: הוסיפו אגוזי מלך טריים קצוצים מעל, לכל רוטב! זה הופך את הפסטה למעדן ממכר...

ה-25 באוקטובר הוא גם יום האמנים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות