יום האמנים הבינלאומי- 25 באוקטובר

אמנות היא ציור חד פעמי שתלוי במוזיאון ... ורהיט מעוצב היטב.
אמנות היא שמלה מדהימה ... ופסל עשוי שיש משובח.
אמנות היא ריקוד מדהים ... ובניין מרשים.
אמנות היא כל כך הרבה דברים: ציורים, רישומים וצילום, פיסול, קרמיקה וקולאז', עבודות מתכת, מלאכת טקסטיל וגילוף עץ, מוזיקה ואומנויות הביצוע, עיצוב אופנה ואדריכלות, ייצור תכשיטים וניפוח זכוכית, עיצוב תעשייתי ועיצוב פנים, איור וכריכת ספרים ועוד ועוד ועוד...

בכל פעם כשאנחנו רואים משהו יפה, שמישהו השקיע בו תכנון, מחשבה וביצוע, אנחנו מרגישים שזוהי אמנות.
האמנות הייתה ועודנה חלק מההיסטוריה של האנושות, בכל זמן ובכל מקום. היא הייתה חלק חשוב בהוויה האנושית והעדויות הכתובות הראשונות של האנושות בעולם לא נכתבו בספרים, אלא נלכדו בציורים, בפסלים ובמוזיקה שציירה את העולם שהלך לאיבוד בעבר. אנחנו יכולים ללמוד המון מיצירות אמנות עתיקות שחושפות סגנון לבוש בעבר שהדמויות בציור לבשו, כפירה קלה באמונה שמסתתרת בכמה מהיצירות הדתיות ביותר בעולמות, מחאה ואמירה שחושפת צד נסתר במה שעבר על עמי העבר.

יום האמנים הבינלאומי מכבד את הנשמות היצירתיות שישאירו תיעוד של היום לעתיד שאותו לא ניתן יהיה לתפוס בספרי ההיסטוריה. הייסורים והשמחה של נפש האדם מצטיירים באמצעות צלילים של מנגינה, האלימות, הזעם והיאוש שנתפסים בצילום, או מבטם של הפסלים או הדמויות בציורים המסתכלים אל הנצח.
פסל מודרני
יום האמנים הבינלאומי נוסד על ידי כריס מק'קלור, אמן קנדי המתמחה בסגנון המכונה 'ריאליזם רומנטי'. הציורים שלו היו דרך להפיץ את השקפותיו ה"ריאליסטיות רומנטיות" על החיים, והם הפכו אותו לאחד מהאמנים החשובים בקנדה. הוא יצר את היום הזה בכדי להביא לעולם את ההכרה באמנות ולחגוג את כל הדרכים שבהן אמנים מביאים לחיים שלנו את ההשקפה המיוחדת שלהם.
ציור של כריס מק'קלור מתוך האתר שלו (מקור)


אמנות הציור בחינה על העור
אמנות רחוב: גרפיטי

איך לחגוג את יום האמנים הבינלאומי?

היום, קחו את הזמן ליהנות מיצירותיו של האמן האהוב עליכם (מכל תחום אמנות) או כיתבו מכתב מעריצים למישהו שעדיין לא יודע איך העבודות שלו נגעו בכם. תוכלו גם לבקר ולחקור מוזיאונים, גלריות וחנויות מלאכה כדי לגלות אמן מועדף חדש! תוכלו גם לרכוש ולהכניס הביתה יצירת אמנות חדשה כמו פסל, ציור, תכשיט מיוחד או כל מה שמוצא חן בעיניכם ומרגיש לכם מעניין ומיוחד.

ה-25 באוקטובר הוא גם יום הפסטה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות