יום הקייפופ העולמי- 19 עד 20 באוקטובר

אם אתם חיים על כדור הארץ ולא על אי בודד, אין מצב שלא שמעתם על מוזיקת הקייפופ שסוחפת את העולם.
ה-K-POP היא מוסיקה, בעיקר פופ, שמגיעה מדרום קוריאה ומכאן שמה (K=Korea).
הקייפופ הוא סגנון מוזיקה ממכר בעל השפעה רבה על בני נוער ואפילו מבוגרים מסביב לעולם, ויכול להתאים לכל אחד שאוהב להקשיב למוזיקה. קשה שלא להתאהב בלהקות הבנים והבנות היפים והמוכשרים בטירוף האלה.
בתוך הקייפופ יש הרבה סגנונות מוזיקה שיכולים להתאים לכולם, מרוק כבד ועד בלאדות מרגיעות ונוגעות ללב, כשסוג המוזיקה הפופולארי ביותר הוא פופ. 
לכל סוגי המוזיקה יש קונספטים שונים; מתוק, סקסי, אפל, רגוע, חמוד, מג׳יקל וכו׳. 
השירים לא כוללים רק את השפה הקוריאנית אלא בהמון מקרים יש שורות באנגלית או ספרדית. לרוב הלהקות הקוריאניות יש גם אלבומים סינגלים או גרסאות לשירים הקוריאנים בשפות שונות, כמו יפנית, סינית ואנגלית.
לשירים יש ברוב המקרים משמעות עמוקה ומיוחדת. להקות רבות כותבות את השירים שלהן בעצמן, בשירים מדובר על קשיים בחיים שלהם, ועל רגשות חיוביים או שליליים שחוו במהלך חייהם או בזמן שהם היו טריינינז (חניכים).
לכל קונספט מוזיקה יש קליפים שמתאימים לו. הקליפים הם מיוחדים ומתאימים את עצמם לסוג המוזיקה, למשל- אם יהיה קונספט אפל הקליפ יהיה ברובו שחור או בצבעים כהים או מדכאים אבל למג׳יקל יהיה קליפ מוזר וצבעוני.

אז איך הקייפופ הגיע לכל העולם? בהתחלה אהבו את המוזיקה הקוריאנית בעיקר באסיה, אבל בזכות היוטיוב והרשתות החברתיות, להקות הבנים ולהקות הבנות כבשו את כל העולם. 
בין להקות ה-K-POP הבולטות נמצאים: BTS, EXO, SEVENTEEN , STRAY KIDS, LOVELYS, INFINITE, ATEEZ, BLACK PINK ועוד המון (סליחה שלא הזכרתי את כולם). הלהקות שהכי מוכרות היום בעולם הן להקת הבנים BTS, הידועה גם בתור Bangtan Boys ולהקת הבנות Black Pink.
ל-BTS יש בובות פנקו פופ משלהם (אפשר כבר להשיג בארץ!) מקור התמונה

המטרה של יום הקייפופ העולמי היא להפגיש בין מעריצי ה-KPOP בכל העולם, לארגן מפגשים, ריקודים ולצלם קליפים בהשראת המוזיקה הקוריאנית, ואחר כך להעלות אותם לרשתות החברתיות עם התיוג kpopday#.
אם עדיין לא הכרתם והתאהבתם בקייפופ, זה היום להתחיל (אף פעם לא מאוחר מדי). יש המון מידע והמון דפים ברשתות החברתיות שיעזרו לכם להכיר וללמוד ולפגוש עוד אנשים שמכורים למוזיקה הזאת.


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות