35 במאי- 4 ביוני

יש אנשים שמתייחסים אל התאריך 4 ביוני כאל התאריך 35 במאי, המבוסס על ספרו המפורסם של אריך קסטנר, מכיוון שה-4 ביוני הוא יום המופיע חמישה ימים לאחר ה-30 במאי.
בסין, בה מוטלת צנזורה על התבטאויות שאינן אהודות על השלטון, נוהגים רבים להתייחס לאירועי כיכר טיין-אן-מן תחת שם הקוד "35 במאי" (כיוון ששיאם חל בתאריך 4 ביוני 1989). דווח כי בעקבות השימוש בביטוי, אפילו המחרוזת "35 במאי" אסורה לשימוש ברשת החברתית הסינית. כמו כן, יש המברכים זה את זה בברכת "35 במאי שמח" בתאריך 4 ביוני, או משתמשים בתאריך זה על מנת לפרסם כתבות או מאמרים בנושא הספר.



את הספר שׁלוֹ‏שִׁים וַחֲמִישָּׁ‏‏ה בְּ‏מַ‏אי אוֹ‏ דָּ‏‏נִי רוֹ‏כֵב אֶ‏ל הַ‏יָּ‏‏ם הַ‏דְּ‏רוֹ‏מִי כתב הסופר הגרמני אריך קסטנר בשנת 1931. הוא מספר על דני (במקור קונרד), שהוטלה עליו משימה לכתוב חיבור על הים הדרומי, מכיוון שהמורים החליטו ש"אין לו דמיון" כי הוא טוב בחשבון.

הדוד התמהוני של דני, סבוני, (רינגלהוט) לוקח אותו לים הדרומי ביחד עם הסוס המדבר נגרו קבלו, דרך הארון שבבית. בדרך הם עוברים באתרים שונים ומשונים, כמו ארץ העצלנים שבה איש אינו עושה דבר למחייתו וכולם בולעים כדורים כי הם מתעצלים לאכול, העיר האוטומטית שבה שולטת טכנולוגיה עתידנית (אשר בזמן כתיבת הספר נחשבה למדע בדיוני כמו אדם שמדבר בטלפון שמוציא מכיסו בעל חיוג קולי), והעולם ההפוך, שבו "הכניסה חינם! ילדים בחצי המחיר!" ואת ההורים מחנכים הילדים בבית הספר.

כל ההרפתקאות הללו קורות ב-35 במאי, דבר שאינו מוזר כלל, כי ה-35 במאי הוא כידוע יום המועד לנסים ונפלאות.

לכבוד ה-35 במאי, קנו את הספר 35 במאי של אריך קסטנר או השאילו אותו מהספריה, והאמינו שהיום יכולים לקרות כל הניסים והנפלאות ושום דבר לא מוזר!





הוסף רשומת תגובה

0 תגובות