יום הפירסינג - 28 ביוני

שינוי הגוף נעשה בכל העולם לצורך מטרות רבות, החל מביטוי עצמי, כחלק מטקסי מעבר, למטרת זעזוע ואפילו במצוות הדת. בעולם המערבי תרבות שינוי הגוף נפוצה בכל מיני דרכים פופולריות כאמצעי לביטוי וקישוט עצמי. אחת מהדרכים האלה היא הפירסינג.
ההיסטוריה של הפירסינג לא ברורה ויש הרבה מידע מטעה בעניין, אבל ישנם ממצאים משמעותיים שמוכיחים שהפירסינג נעשה על ידי גברים ונשים כבר בתקופת הפרהיסטוריה.
ניקוב האוזניים מקובל בתרבויות המערביות לפחות כמה מאות שנים, אבל נמצאו עדויות לכך שכבר לפני 5,000 שנים היו מנקבים את האוזניים של אנשים. מסתבר שזאת היתה דרך לשלוח עושר ביחד עם המתים אל החיים הבאים שלהם ולכבד אותם בקבורתם.

אבל זהו רק קצה הקרחון. פירסינג בשפה והלשון היו קיימים בכל רחבי העולם, ויש תיעודים לכך במיוחד בתרבויות של שבטים באפריקה ובדרום אמריקה. ברומא העתיקה היו עושים עגילים בפטמה ובהודו העתיקה פירסינג באיברי המין.

יום הפירסינג מוקדש במקור לג'ים וורד, האיש שנחשב ל"סבא של תנועת הפירסינג" בעת החדשה. ג'ים וורד היה חלק משפיע מאוד של תנועת שינוי הגוף החדשה, עם דגש ספציפי על פירסינג. הוא היה חלק מהכוח המניע קדימה לפירסינג בעולם המערבי, וסייע לפתח את הטכניקות הבסיסיות לפירסינג, עם דגש מיוחד על פירסינג באיברי המין. ג'ים וורד נולד ב-28 ביוני 1941 באוקלהומה שבארה"ב ובשנת 1967 חי בניו-יורק והצטרף למועדון אופנוענים, לקבוצת S & M של הומוסקסואליים, והתנסה בפירסינג בפטמה. במהלך תקופה זו היא גם למד להכין תכשיטים. לאחר מכן עבר וורד לקולורדו, שם הצטרף למועדון האופנועים ההומוסקסואלי הרי הרוקי ועשה ניסויים נוספים עם פירסינג, במיוחד באיברי המין. בשנת 1973 הוא עבר למערב הוליווד שם פגש את דאג מאלוי. ביחד הם פיתחו את הטכניקות הבסיסיות ואת הציוד שהפכו לסטנדרט בתעשיית הפירסינג.

יום הפירסינג הוא הזדמנות מצוינת בשבילך לעשות סוף סוף את הצעד, ולעשות את הפירסינג שתמיד חלמת עליו. יש כל כך הרבה אפשרויות, כמעט בכל מקום בגוף: פירסינג באוזן, פירסינג באף, בשפתיים, בלחי, בגבה, על השיניים, זו הדרך להראות את האינדיבידואליות שלך. יש גם מקומות נסתרים שאפשר לעשות בהם פירסינג כמו בפטמה, בלשון, בטבור, באיבר המין ועוד. חשוב לעשות את הפירסינג אצל אדם מקצועי במקום נקי שמשתמש בכלים סטריליים.

יום פירסינג שמח!
בתמונה: פירסינג בטבור (קישור)
ה-28 ביוני הוא גם יום הטפיוקה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות