יום הטפיוקה- 28 ביוני

היום הוא יום הטפיוקה הלאומי, הפחמימות שאולי הן פחות מוכרות אך הן לא פחות טעימות מהפחמימות האחרות.
הטפיוקה מופקת מצמח הקסווה, שמוכר גם בשם יוקה או מניהוט, שמקורו באמריקה הדרומית.
הטפיוקה היא חומר גלם עמילני דל טעם, שמשמש להכנת מאכלים כמו פודינג או דייסה. הטפיוקה מגיעה בשתי צורות: במרקם של קמח מעט גס, ממנו אפשר להכין פנקייקים וחביתיות ובצורת כדורי פנינה עמילניים. בגלל שהטפיוקה חסרת טעם, אפשר להוסיף לה איזה טעם שרוצים כמו וניל, סוכר, חלב קוקוס, חלב שקדים, מי ורדים, שוקולד, סילאן, קינמון, סירופ מייפל, תותים, פירות יער ועוד.

את הטפיוקה אפשר להשיג בישראל בעיקר בחנויות טבע או חנויות מזון ממזרח אסיה.
בפודינג טפיוקה משלבים עם הנוזל את הטפיוקה שבאה בצורה של פנינים כדי ליצור תערובת טעימה. בארה"ב פודינג הטפיוקה בטעם וניל הוא מנה מאד פופולרית.



הטפיוקה דלה בשומן ואינה מכילה גלוטן, לכן היא מתאימה לבעלי צליאק (רגישות לגלוטן). פודינג הטפיוקה למשל, אינו מכיל חלב פרה ולכן הוא קינוח מצוין גם למי שאלרגי לגלוטן וגם למי שאלרגי לחלב או לא רוצה לאכול מאכלים חלביים.



מה אפשר להכין מטפיוקה?

  • חביתיות טפיוקה, שיש להן מרקם צמיגי יותר מאשר לחביתיות מקמח החיטה.
  • פודינג טפיוקה שדומה לפודינג אורז: כדורי הטפיוקה מבושלים במים, מתרככים והופכים לחצי שקופים. לאחר מכן מוסיפים להם סוכר וחלב (אפשר צמחי בטעמים שונים כמו וניל, קוקוס ועוד) או נוזל אגוזי קוקוס ומגישים קר בתוספת פרי.
  • רוסקה- לחם ברזילאי שעשוי מקמח טפיוקה טחון דק ביותר (דומה במרקם שלו לעמילן).
  • Bubble Tea- משקה פופולרי במזרח הרחוק שמקורו בטיוואן שאליו מוסיפים את כדורי הטפיוקה (שנקראים גם פניני טפיוקה). הכדורים שצבעם שחור נמצאים בדרך כלל בתחתית המשקה ועולים בקשית העבה יחד עם השתייה.
  • שייקים ומיצים- פניני הטפיוקה משמשים כתוספת טעימה לשייקים ומיצי פירות.
האם זה בריא לאכול טפיוקה?
התשובה היא כן! 
הטפיוקה עשירה במינרלים ובוויטמינים וכמעט שאין בה רכיבים מזיקים, כמו נתרן, כולסטרול ושומן רווי. בטפיוקה יש סיבים תזונתיים וויטמינים רבים מקבוצת B, לרבות ויטמין B6, חומצה פולית וחומצה פנטותנית וכן גם ברזל, סידן, מנגן, נחושת וסלניום. כמו כן, כוס אחת של טפיוקה מכילה כ-45% מכמות הפחמימות היומית המומלצת לאדם בוגר. הטפיוקה מעולה בשביל מי שסובל מתת משקל וצריך לעלות במשקל, בגלל שהיא עשירה בקלוריות, אבל אין בה תוספת מיותרת של כולסטרול ושומן רווי שמצויים במאכלים משמינים רבים.


ה-28 ביוני הוא גם יום הפירסינג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה