יום האוהבים ברזיל- 12 ביוני

Dia dos Namorados- יום האוהבים של ברזיל- 12/6


Dia dos Namorados (בפורטוגזית: "יום החברים/חברות"), נחגג ב -12 ביוני בברזיל, סמוך ליום מותו של אנטוניוס הקדוש ב -13 ביוני.
כמו יום ולנטיין, גם יום זה נחגג עם מתנות, פעילויות רומנטיות, קישוטים וחגיגות. המונח "Dia dos Namorados" משמש גם במדינות דוברות פורטוגזית אחרות.
אנטוניוס מפדובה, המכונה גם אנטוניוס הקדוש, נפטר ב -13 ביוני 1231 בפדובה שבאיטליה. Dia dos Namorados נחגג ב -12 ביוני, בערב יום אנטוניוס הקדוש.
מאמינים שאנתוני הקדוש מביא ברכה לזוגות צעירים לנישואין מאושרים ומשגשגים.
את יום האוהבים הברזילאי חוגגים בהחלפת מתנות כמו שוקולד ופרחים, דייטים ליליים, קישוט הבית והרחובות, ובתהלוכות וקרנבלים של ריקודי סמבה ומוזיקה עממית.
בדיה דוס נמורדוס נשים רווקות עושות טקס בשם סימפטיה, שמטרתו לעזור להן למצוא בעל או בן זוג טוב.

בברזיל לא חוגגים את יום ולנטיין הקדוש (ולנטיינס דיי) בגלל שה-14 בפברואר נופל בדרך כלל על הקרנבל הברזילאי.
בגלל שבברזיל לא חוגגים את חג האהבה בפברואר, רווקים רבים ממדינות המערב אוהבים להיות בברזיל ב-14/2 ולהתרחק מהרומנטיקה הדביקה שאופפת את שאר העולם. באתרי חדשות אמריקאים הכריזו כבר שברזיל היא המדינה מספר אחת לבקר בה כדי לחגוג את הולנטיינס דיי.
במדינות אחרות דוברות פורטוגזית, בעיקר באפריקה, יום האהבה שנקרא "Dia dos Namorados" נחגג באותו יום של ולנטיינס דיי בחודש פברואר. 
באופן מקרי אך נכון, חוגגים את ה-Dia dos Namorados ביום השנה להחלטת בית המשפט העליון של ארה"ב משנת 1967, לבטל את האיסור על נישואין בין-גזעיים ברחבי ארצות הברית. 



ה-12 ביוני הוא גם יום הורד האדום וגם יום רוסיה וגם יום הפלאפל וגם יום סופרמן

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות