יום הולדת לצה"ל- 26 במאי

ב- 26 במאי 1948 החליטה ממשלת ישראל הזמנית בראשותו של דוד בן גוריון להקים את צה"ל, צבא ההגנה לישראל.
הצבא הוקם תוך כדי קרבות מלחמת העצמאות, בערב ל"ג בעומר. 
צה"ל התבסס על המבנה הארגוני של ההגנה, כדי לשמש ככוח הלוחם העיקרי של מדינת ישראל, ומיזג לתוכו גם לוחמים מהבריגדה היהודית והמחתרות האחרות - האצ"ל והלח"י.


לכבוד יום הולדתו של צה"ל, הנה כמה עובדות עיקריות:

צבא ההגנה לישראל הוא במקום ה-11 ברשימת הצבאות החזקים ביותר בעולם (מקור) והוא נחשב לצבא החזק ביותר במזרח התיכון.

בראש הצבא עומד המפקד בעל הדרגה הגבוהה ביותר (רב אלוף), הרמטכ"ל (ראש המטה הכללי). הרמטכ"ל נבחר בדרך כלל לתקופה של שלוש שנים.

המטה הכללי (המטכ"ל) של צה"ל מורכב מגופים אלו: שלוש זרועות, ארבעה פיקודים מרחביים, שישה אגפים ושישה עשר חילות.

ששת האגפים של צה"ל הם: אגף המבצעים, אגף המודיעין שכולל את חיל המודיעין, אגף כוח האדם שכולל את חיל השלישות, חיל המשטרה הצבאית, חיל החינוך והנוער , והחיל הכללי, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה שכולל את חיל הלוגיסטיקה, חיל הרפואה וחיל החימוש, אגף התכנון ואגף התקשוב שכולל את חיל הקשר והתקשוב.

שלוש הזרועות של צה"ל הן: זרוע היבשה (חיל הרגלים, חיל השריון, חיל ההנדסה הקרבית, חיל התותחנים וחיל האיסוף הקרבי). זרוע האוויר והחלל (חיל האוויר ומערך ההגנה האווירית) וזרוע הים (חיל הים).

ארבעת הפיקודים הם: פיקוד הצפון - אחראי לרמת הגולן, הגליל והגבולות עם סוריה ולבנון. פיקוד המרכז - אחראי לירושלים, השפלה, יהודה ושומרון והגבול עם ירדן (צפונה מים המלח). פיקוד הדרום - אחראי לנגב, אילת, הגבולות עם ירדן (דרומה מים המלח), מצרים ורצועת עזה ופיקוד העורף - אחראי להגנת העורף והאזרחים.

סמל צה"ל מורכב מחרב המייצגת את המלחמה, וענף של זית המסמל את הכמיהה לשלום ולמטה את הכיתוב "צבא ההגנה לישראל". הסמל עוצב על ידי האדריכל אריה אלחנני.



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות