יום הבריאות העולמי - 7 באפריל

יום הבריאות העולמי נחגג בכל שנה על ידי ארגון הבריאות העולמי (World Health Organization). היום הזה הוכרז לראשונה בשנת 1950 ומאז כל שנה הוא מוקדש לנושא שחשוב למשוך את תשומת הלב אליו. יום  הבריאות העולמי נחגג בכינוס אירועים אזוריים, מקומיים ובינלאומיים שקשורים לנושא הנבחר.  
יום הבריאות העולמי הוא יום טוב להחליט על שינוי באורח חיים לבריא יותר כמו להתחיל לעשות ספורט, לאכול פחות ממתקים או להפסיק לעשן. 
ארגון הבריאות העולמית הוא סוכנות של האו"ם, המתמקדת בבריאות הציבור של העולם בכללותו. לארגון יש חוקה שעליה חתמו המדינות המעורבות. הנושאים שקודמו בימי הבריאות העולמיים היו למשל מיגור אבעבועות שחורות, שחפת ואיידס / HIV. 
כל אחד צריך להיות מודאג לגבי הבריאות שלו עצמו ושל קהילתו, ואם הגעתם לעמוד הזה, אז זה זמן טוב להפנות את תשומת לבכם לנושא של שנה זו. על ידי בדיקה באתר האינטרנט שלהם:  http://www.who.int/campaigns/world-health-day . השנה, ב- 7 באפריל 2021 הנושא הוא בניית עולם הוגן ובריא יותר.

 

ארגון הבריאות העולמי היה מעורב בגיוס מאמצים בריאותיים רבים בכל רחבי העולם. הארגון פועל להפצת המידע לגבי חיוניות התרופות לבריאות הציבור, מודעות למחלות מדבקות ומניעה ועוד. התנועה למיגור אבעבועות שחורות החלה בשנת 1958, ביוזמת ויקטור ז'דאנוב, סגן שר הבריאות דאז של ברית המועצות. בשנת 1979, ארגון הבריאות העולמי הכריז כי מחלת האבעבועות השחורות נעלמה מן העולם, מה שהופך את המחלה הראשונה בהיסטוריה שחוסלה על ידי המאמצים הייעודיים של בני אדם. 
כל אחד יכול לקחת יד בשיפור הבריאות הכללית של העולם, ואפשר להתחיל בדאגה לבריאות של עצמכם, של המשפחה והקהילה שלכם. תוכלו גם לתרום דם ביום הזה. בנק הדם צריך תמיד מנות דם בריא. תוכלו גם לקחת כמשימה בדיקה של הסביבה שלכם- למשל האם יש מקורות מים עומדים שעשויים להיות קרקע פוריה לחרקים כמו יתושים שמפיצים מחלות על ידי עקיצות?
אם תכנסו לקישור של ארגון הבריאות העולמי, תוכלו למצוא נושאים ורעיונות נוספים לשיפור בריאות העולם ביום הבריאות עולמי.


ה-7 באפריל הוא גם יום ללא עבודות בית

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות