יום טבילת דוב הקוטב- 1 בינואר

איך לדעתכם מבלים את היום הראשון של השנה החדשה בארה"ב, קנדה, הולנד ואנגליה? מה הדבר הכי הגיוני לעשות ביום חגיגי קר שכזה?
מסתבר שב-1 בינואר בכל שנה חוגגים שם את "יום טבילת דוב הקוטב" במי הים הקפואים. יום טבילת דוב הקוטב הוא יום שבו המשתתפים נכנסים לים למרות הטמפרטורה הנמוכה. בארצות הברית וקנדה מקיימים את היום הזה בדרך כלל כדי לגייס כסף עבור ארגוני צדקה. עם זאת, בקנדה זה גם יום של חגיגת השנה החדשה.
יום טבילת דב הקוטב
מקור התמונה: אינסטגרם


גם בהולנד חוגגים את היום הזה, בראש כל שנה חדשה מאז שנת 1960, כ -10,000 אנשים צוללים באופן קולקטיבי במי ים קר כקרח בעיירת הנופש סכוונינגן, שבחוף המרכזי של הולנד. ב -89 מקומות בחופים ובאגמים בכל רחבי הולנד, בכל שנה, כ- 30,000 אנשים משתתפים ב"Nieuwjaarsduik "(בתרגום לעברית: צלילת השנה החדשה), עם שיא של 36,000 משתתפים שהיה ב-1 בינואר, 2012. 


בבריטניה חוגגים ביום הראשון של השנה את ה"Loony Dook" השנתי שמתקיים בדרום קווינספרי, סקוטלנד. אלפי אנשים מגיעים כדי להשתתף באירוע הטבילה בים. המשתתפים בדרך כלל גם מתלבשים באופן קבוע לאירוע בסגנון משוגע ומקיימים גם מצעד דרך העיר המקומית, שבו בדרך כלל מתנהגים כמו "LOONY" (משוגעים) שימשיכו את ה-"dook". 


המשמעות של מסורת הטבילה במים הקפואים ביום הזה היא שאם תתחיל את השנה החדשה בהתמודדות של זריקת עצמך למים הקפואים, אז בהמשך היא תהיה קלה יותר ויהיו לך הכוחות והאומץ להמשיך להתמודד עם האתגרים שהיא מביאה.



איזה כיף זה להרגיש כמו דוב הקוטב יום אחד. אם אתם מגיעים למקום שבו חוגגים את יום טבילת דוב הקוטב ובא לכם גם לנסות, תזכרו שלנו בני האדם, אין את השומן והפרווה שמגנים על דובי הקוטב מהקור הארקטי. אם אתם נכנסים לים, היכנסו לאט לאט, שהגוף לא יכנס למצב של הלם, ותדאגו לבגדים יבשים וחמים לאחר היציאה ולמשהו חם לשתות ולאכול.






ה-1 בינואר הוא גם יום הבלאדי מרי וגם יום האירו


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות