יום הסיפור הקצר- 21 בדצמבר

"אין ייסורים גדולים יותר מאשר לשאת סיפור שלא סופר בתוכך."
~ מיה אנג'לו


אוהבים ספרות? מרגישים שיש לכם סיפור שאף פעם לא כתבתם כי אין לכם זמן לכתוב ספר שלם? יש לכם רעיון מבריק לסיפור שאתם רוצים לכתוב ולא יוצא לכם? היום זה היום של הסיפורים הקצרים. היום זה היום לקבל מוטיבציה ולהוציא את הסיפור שבכם החוצה. כל מה שאתם צריכים זה נייר ועט, או מחשב או מכונת כתיבה, מה שאתם מעדיפים.  

מקור
מה זה סיפור קצר?
כמו שהשם מרמז, סיפור קצר הוא סיפור שאפשר לקרוא בבת אחת, במעט זמן, פחות משעה. אין הגדרה מדויקת למה שנחשב לסיפור קצר, אך הוא יכול להיות באורך של בין 1,000 ל- 20,000 מילים.
הסיפורים הקצרים הפכו לפופולריים בשנות ה-1700 המאוחרות וה-1800 המוקדמות, עם פרסום יצירתו של ריצ'רד קמברלנד, "המרעיל ממונטרמוס" (The Poisoner of Montremos) ויצירותיו של וושינגטון אירווינג, "מנותקים מהחיים" ו"האגדה על סליפי הולו". שני הסיפורים הפכו מייד לקלאסיקה. עוד סיפורים קצרים מפורסמים נכתבו מאוחר יותר על ידי סופרים כמו ארנסט המינגווי, פרנץ קפקא, מארק טוויין, רודיארד קיפלינג, ליאו טולסטוי וסטיבן קינג.
כיצד לחגוג את יום הסיפור הקצר?
כמו שאמרנו קודם, הדרך הטובה ביותר לחגוג את יום הסיפור הקצר היא לכתוב סוף סוף את מה שיושב לכם בראש כבר הרבה זמן. גם אם לא תהפכו בעקבות זאת לסופרים בעלי שם עולמי, לפחות תנסו. לא משנה מה הרעיון שלכם, סיפור רומנטי, פנטזיה, אימה, מתח, תעלומה בלשית או אנקדוטה קטנה, פשוט תעלו את זה על הנייר. מי יודע, אולי תגלו שאתם מאד נהנים מזה ותמשיכו לכתוב עוד סיפורים קצרים עד שתוכלו להוציא ספר שלם, אסופה של הסיפורים הקצרים שלכם? 
עוד דרך לחגוג את יום הסיפור הקצר היא לקרוא סיפורים קצרים. בין הכותבים הישראלים המומלצים של סיפורים קצרים בישראל נמצאים אפרים קישון, אתגר קרת ועוד.
אם הז'אנר הספרותי הזה מושך אתכם, תוכלו להירשם לסדנאות שמלמדות כתיבת סיפורים קצרים.

ואל תשכחו לפרסם את הסיפור שכתבתם. היום אפשר לפרסם סיפורים קצרים בבלוגים, ברשתות חברתיות, בתחרויות של סיפורים קצרים ועוד.



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות