יום החיוך העולמי- יום שישי הראשון באוקטובר

לחיוך יש כוח אדיר. החיוך יכול להפוך את היום שלך ליום טוב יותר, הוא יכול לשכנע, להשפיע, לגרום לאנשים לחבב אותנו ואפילו להתאהב בנו. החיוך הוא מדבק.
חיוך אחד שווה אלף מילים ולפעמים לא צריך להגיד כלום, מספיק רק לחייך.


מהו יום החיוך העולמי?
יום החיוך נחגג לזכרו של הארווי בל, יוצר סמל הסמיילי, החייכן הראשון. הסמיילי הראשון היה בסך הכל עיגול פשוט עם שתי נקודות וקו עקום.
היום סמל החיוך התפתח למגוון עצום של סמיילים בכל מיני צבעים, סגנונות וגדלים, כמו ה-emoji למשל. אנחנו משתמשים בו אפילו בלי לשים לב כשאנחנו רוצים להוסיף חיוך למכתבים, מבחנים, גרפיטי וכתבי יד נוספים.
הארווי בל היה מעצב גרפי שהתבקש בשנת 1963 על ידי חברת ביטוח בארה"ב שרצתה להעלות את המורל של העובדים שלה שהיו עצובים בגלל מיזוג החברה, לעצב להם סיכת דש. הוא עיצב בפחות מעשר דקות את החיוך המפורסם וקיבל על עבודתו 45 דולר. תוך זמן קצר הפך סמל החיוך לפופולרי ונפוץ ברחבי העולם. בל לא רשם את החייכן כסמל מסחרי ולכן לא התעשר ממנו.

הארווי בל נפטר בשנת 2001, אבל החיוך שלו נשאר לעולם.

איך לחגוג את יום החיוך?
יום החיוך הוא הזדמנות להאיר את העולם ולהפוך אותו למקום טוב יותר באמצעות כוחו של החיוך. חיוך קטן לשכן במעלית שנראה כאילו קם על רגל שמאל, חיוך לקופאי/ת שמשרת אותנו בסופר, חיוך לאמא, אבא, סבא, סבתא, אח, אחות. כל חיוך יכול לשפר את היום של מי שמקבל אותו. וחוץ מזה לזכור גם מאין מגיע החיוך- החיוך מגיע מלב פתוח, ממחשבות חיוביות, וממעשים טובים למען האחרים.
אז לכבוד יום החיוך העולמי תזכרו שחיוך הוא האיפור היפה ביותר, הבעת הפנים הנעימה ביותר ושהערך של הנתינה שלו הוא כל כך גדול, אפילו שהוא בחינם.
בתמונה: החייכן המקורי שעיצב הארווי בל
מתי חל יום החיוך העולמי בשנים הקרובות?

2019- 4 באוקטובר
2020- 2 באוקטובר
2021- 1 באוקטובר
2022- 7 באוקטובר


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות