נובמבר- חודש הטבעונות

בעולם פועלת כיום תנועה שהולכת וגדלה, תנועה שמתנגדת לכל מעשי האכזריות והאלימות המיותרת כלפי אחינו החיות. חבריה נעים בין אלה שבסך הכל לא יצרכו שום דבר שנוצר מן החי, ועד לאלה שמתנגדים באופן פעיל בכל דרך נגד התעשייה המנצלת בעלי חיים בכל צורה שהיא.

הגיבורים המודרניים מכונים טבעונים, וחודש הטבעונות העולמי חוגג לכבודם ומוקיר את הצעדים שהם עושים לקראת ביטול האכזריות המיותרת כלפי בעלי חיים.


ההיסטוריה של חודש הטבעונות העולמי
חודש הטבעונות העולמי נוצר בשנת 1994 כדי להנציח את התנועה שמייצגת את האידיאולוגיה, כמו גם את הקמת האגודה הטבעונית בבריטניה בנובמבר 50 שנה לפני כן.
טבעונים יודעים שיש דרך טובה יותר, וכי הגוף האנושי לא זקוק לאוכל שנוצר מבעלי חיים וככל שאנחנו מתקדמים בזמן, התעשיות שמשתמשות בבעלי חיים הופכות להיות מיותרות. לכל דבר יש תחליף. יש תחליפים לבשר, לחלב, לביצים, לעור, לצמר, לפרווה וכד'. היום אין שום הצדקה להשתמש במוצרים שנעשים או מופקים מגופם של בעלי חיים.
בכל העולם מתקיימים חגיגות ופסטיבלים שמסייעים להפגיש טבעונים ולא טבעוניים שיעזרו להם לעבור לטבעונות ולהחליף את התזונה לכזו שלא משתמשת באכזריות בגופם של בעלי חיים.

בימיה הראשונים של התנועה הטבעונית האפשרויות הללו לא היו זמינות, והטבעונים נאלצו להתקיים באופציות מהטבע בלבד ללא תחליפי בשר, חלב או כל דבר שנמצא במאכלים שבני דורם היום צורכים. היום המודרניזציה מאפשרת לטבעונים ליהנות באמת מהמגוון הרחב של המזונות שיש לעולם להציע ומהחלופות למה שכרוך באכזריות בבעלי חיים. עולם חופשי מאכזריות אינו רחוק!


איך לחגוג את חודש הטבעונות העולמי
כמו שהזכרנו קודם, יש המון אפשרויות טבעוניות בעולם, ויש הרבה פסטיבלים, ירידים ושווקים טבעוניים שאפשר ללכת אליהם. יש קבוצות של אוכל טבעוני בפייסבוק, כמו בישול טבעוני וטבעוני טעים, שבהן אפשר להתייעץ לגבי מתכונים ומאכלים ואף מסעדות שאפשר ללכת אליהן ולמצוא מאכלים טבעוניים. אבל לא מדובר רק באוכל. גם בתעשיית הקוסמטיקה יש חברות שמציעות מוצרים שלא נוסו על בעלי חיים ולא מכילים מרכיבים מבעלי חיים. חודש הטבעונות העולמי הוא הזדמנות לבחון את האידאולוגיה שעומדת מאחורי הטבעונות, להרחיב את האופקים ולהתנסות במאכלים ומוצרים שלא מכילים מרכיבים מעולם החי.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות