יום הגבינה הכחולה- 9 באוקטובר

ה-9 באוקטובר הוא יום הגבינה הכחולה, גבינה עם עובש.
כשאנחנו שומעים על אכילת עובש, אנחנו בדרך כלל נבהלים וחוששים שזה מסוכן, אבל אם לא ידעתם, לגבינות עובש יש יתרונות בריאותיים רבים.



גבינות עובש הן גבינות עם כתמים כחולים וירוקים. בין סוגי גבינות העובש: רוקפור, גורגונזולה, סטילטון, דורבלו, קמבזולה, דנבלו, גמלוסט ועוד.
מקור העובש הוא לא קלקול של הגבינה, אלא תרביות של פטריות מסוג פניציליום, סוג הפטריות שגילה אלכסנדר פלמינג בשנות ה-40 של המאה הקודמת, שיכולות לעכב גדילת חיידקים.
כמו שמשתמשים בתרופות המכילות פניצילין כדי לטפל בזיהומים, כך גם לגבינות העובש יש את היכולת להילחם בזיהומים.

טעמן של הגבינות הכחולות הוא חד ומלוח ויש להן ריח חזק ולא נעים (בגלל תרביות החיידקים). הן מוסיפות טעם טוב לסלטים, ללחם, פסטה ועוד מאכלים רבים.
כמו שאמרנו קודם, יתרונותיהם הבריאותיים של הגבינות הכחולות הם רבים, וביניהם אפשר למצוא את התכונות האנטי דלקתיות שיש להן, שבזכותן הן יכולות לעזור במצבי דלקת כמו דלקת מפרקים ודלקות אחרות.
עוד יתרונות: הגנה על הלב, עזרה בדיאטה, בזכות התרומה שלהן לתחושת השובע, מלחמה בחיידקים, הקלה בתסמונת המעי הרגיז, מניעה של דלדול העצם בזכות זה שהן מכילות ויטמין K2 השומר על צפיפות העצם, חיזוק יעילותם של חיסונים בזכות זה שהן מכילות חיידקי קטובצילוס.

לסיכום, לכבוד יום הגבינה הכחולה, צאו למרכול הקרוב אליכם, קנו גבינה עם עובש והוסיפו אותה לתפריט היומי שלכם כדי לזכות בבריאות טובה ואריכות ימים!


ה-9 באוקטובר הוא גם יום הדואר

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות