יום הורד הלבן - 31 באוגוסט

יום הורד הלבן הוא חג אוסטרלי לכבודה של הנסיכה דיאנה ז"ל, שנהרגה בתאונת דרכים בתאריך זה בשנת 1997.
הנסיכה דיאנה מוויילס הייתה אדם טוב שעבד עם ארגוני צדקה בינלאומיים והיתה אחת מהדמויות הציבוריות האהובות ביותר בבריטניה ובעולם כולו.



תאונת הדרכים שבה נהרגה ביחד עם בן זוגה דודו פאייד קרתה במנהרה שברחוב Pont de l'Alma שבפריז. אחרי מותה היה אבל בכל רחבי העולם. עד היום, ליד המנהרה שבה היא מתה, מונחים המון זרי פרחים, פסלים, חיות מפוחלצות ועוד אביזרים שאנשים השאירו כדי לכבד את זכרה. 
אז ... דיאנה הייתה אנגליה, הנסיכה מוויילס, והיא מתה בצרפת. למה מותה מונצח בורדים לבנים דווקא באוסטרליה?
הסיבה לכך היא שאוסטרליה היא חלק מממלכת חבר העמים הבריטי. זה אומר שלמרות שאוסטרליה היא מדינה מלאה נפרדת ועצמאית מבריטניה, המלוכה הבריטית מושלת גם עליה. במילים אחרות, המלכה אליזבת השנייה היא לא רק מלכת אנגליה, אלא גם המלכה של אוסטרליה. לכן, הנסיכה דיאנה הייתה מבחינת האוסטרלים הנסיכה של אוסטרליה.
(ישנן 16 מדינות ששייכות לממלכת חבר העמים הבריטי: אוסטרליה, קנדה, ג'מייקה, ניו זילנד, פפואה גינאה החדשה, איי שלמה, אנטיגואה וברבודה, בליז, ברבדוס, גרנדה, הממלכה המאוחדת, סנט וינסנט והגרנדינים, סנט לוסיה, טובאלו, סנט קיטס ונוויס ובהאמה).

הנסיכה דיאנה סימלה לא רק את בית המלוכה אלא גם היתה אייקון אופנה ומודל להערצה וחיקוי. היא היתה נשואה במשך 15 שנים לנסיך צ'ארלס (ומכאן קיבלה את הכינוי "הנסיכה", למרות שבעצם לא היתה באמת נסיכה) ואמא לשני יורשי העצר ויליאם והארי. כינוי החיבה שלה היה ליידי די. בשנת 1996 התגרשו דיאנה וצ'ארלס ואחרי כמה זמן היא התחילה לנהל מערכת יחסים עם דודי אל פאייד, איש עסקים מיליונר מצרי שנהרג איתה בתאונה. 
בתמונה: אנדרטה לזכרה של הנסיכה דיאנה בפריז, מעל מקום התאונה
פינת זיכרון לדיאנה ובן זוגה, בחנות הרודס שבלונדון




ה-31 באוגוסט הוא גם יום הבלוג

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות