יום האימוג'י- 17 ביולי

ה-Emoji הם סמלים שמאז תחילת האינטרנט משמשים להעברת רגשות במדיום הכתוב.
לחלק מהאנשים הם נראים מיותרים וילדותיים, לחלק הם נראים חשובים מאד, אבל האמת היא שבאינטרנט הם חיוניים ביותר, כי בלעדיהם קשה מאד להביע רגשות. בשיחות מציאותיות, אנחנו משתמשים בהבעות פנים ובטון דיבור כדי להעביר רגשות. באינטרנט זה בלתי אפשרי, ולכן כבר מזמן משתמשים בכתב ASCII שהופך לפרצופים וציורים קטנים של פרחים, לבבות, בעלי חיים ועוד.
ה-17 ביולי הוא היום שבו חוגגים בעולם את קיומם של האימוג'ים שמעשירים את המנעד הרגשי של השימוש באינטרנט.
 
ההיסטוריה של האימוג'י
השימוש באימוג'י התחיל בשנת 1995, כשבני נוער יפנים היו משתמשים באיתוריות קטנות כי לא היו להם טלפונים בבית. הם היו משתמשים בסימני פיסוק כדי לצייר הבעות פנים כשהם שולחים זה לזה הודעות.
בשנת 1999 חברות סלולר יפניות יצרו לראשונה ברשת האלחוטית IMORD סט של 176 דמויות בגודל של 12X12 פיקסלים. 

את האמוג'י הצבעוני הראשון יצר שיגטאקה קוריטה, יפני שהיה חלק מצוות שעסק בפיתוח פלטפורמת אינטרנט סלולרי עבור חברת טלפונים יפנית. 
בהתחלה האמוג'ים סימלו את התרבות היפנית- מסכת פנים, פרח לבן ששימש לציין את שיעורי הבית כמעולים, מאכלים יפניים מפורסמים כמו סושי, כדורי אורז ועוד.
כאשר החלו לייצר את הטלפונים החכמים, באה פריצת הדרך בשימוש באמוג'י והוא התרחב לשלל התרבויות ולכל הרשתות החברתיות. נוספו דמויות בעלות גוונים נוספים שייצגו בני עמים שונים, מאכלים מכל העולם, זוגות מאותו מין ועוד- בקיצור שאף אחד לא יצא מקופח שאין לו אימוג'י שמתאים לו.
המילה Emoji באה מהמילים היפניות תמונה+דמות- כל קשר למילה Emo, לרגש ולהבעה הוא מקרי בלבד!
היום יש בכל טלפון סלולרי ובכל רשת חברתית אימוג'ים שאפשר להשתמש בהם כדי לברך, לקשט ולהביע רגשות ולהעביר מסרים.
כמו שבטח אתם יודעים, לפעמים בשיחה וירטואלית אין צורך במילים, אפשר להשתמש באימוג'י אחד בלבד שיעביר את המסר.
איך לחגוג את יום אמוג'י?
כדי לחגוג את יום האימוג'י, אפשר לשלוח אימוג'ים לאנשים במקום מילים, לחבר חידות שבהן משתמשים באימוג'ים כמו למשל פתגמים שמורכבים מאימוג'ים שצריך לנחש מה הפתגם, או שמות של שירים והעבירו אותם בווצאפ או בפייסבוק. בקיצור- דברו היום אימוג'ית!

עובדת בונוס:
במערכת Windows 10 יש אפשרות לפתוח מקלדת של אימוג'י. ליחצו על כפתור ה-Win (בצורה של חלון מחולק לארבע ליד מקש ה-Alt ליד הרווח) ועל מקש האות ץ ותיפתח לכם מקלדת אימוג'י מגניבה:




הוסף רשומת תגובה

0 תגובות