היום הבינלאומי נגד הומופוביה- 17 במאי

היום הבינלאומי נגד הומופוביה, טרנספוביה וביפוביה נקרא בקיצור היום הבינלאומי נגד הטרונורמטיביות (הבנ"ה) או גם יום זכויות הלהט"בים. זהו יום שנועד לגרום לאנשים להפסיק להתייחס למי שנטיותיו המיניות הן שונות כאל מישהו שהוא לא נורמלי.
המטרה של היום היא להפסיק את הפחד מהומוסקסואליות, טרנסג'נדריות או ביסקסואליות ולקבל את האנשים שהם לא סטרייטים כשווים ונורמטיבים.
מי שמוביל את היום הזה הוא וועדת הבנ"ה (IDAHO Committee) שנמצאת בצרפת. הוועדה נוסדה על ידי לואי-ז'ורז' טן, שגם מנהל אותה עד היום, אקדמאי ופעיל זכויות אדם צרפתי. 
הסיבה לקביעת התאריך 17 במאי כיום הבינלאומי נגד הטרונורמטיביות, היא שביום זה בשנת 1990 הוסרה ההומוסקסואליות מרשימת ההפרעות הנפשיות על ידי ארגון הבריאות העולמי.
היום מצוין ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם החל משנת 2005 והוא מוכר באופן רשמי על ידי האיחוד האירופי, ממשלות בלגיה, בריטניה, צרפת, לוקסמבורג, הולנד, מקסיקו, קוסטה ריקה ועוד. גם במדינות שבהן יש עונש מוות על קיום יחסים הומוסקסואליים, כמו באיראן למשל, מציינים את היום בסתר. 

גם בישראל מציינים את היום הזה, החל משנת 2006, בפעילויות שונות בהשתתפות אנשי ציבור. 
נשיא מדינת ישראל לשעבר משה קצב פרסם בעבר הודעת תמיכה רשמית במטרות היום ובגנות ההטרונורמטיביות וקרא לציבור לגלות סובלנות ולעקור כל ביטוי של גינוי והטפת מוסר. 
שרת החינוך, יולי תמיר, הודיעה בכנסת כי תוסיף את המאבק בהטרונורמטיביות לתוכנית הלימודים במערכת החינוך.
בשנת 2011 השיקו ח"כ נינו אבסדזה מקדימה וח"כ ניצן הורוביץ את השדולה הגאה של הכנסת במסגרת אירועי היום הבינלאומי נגד הטרונורמטיביות שנערכו בתל אביב.

ה-17 במאי הוא גם יום העצמאות של נורבגיה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות