יום הג'ינג'ים

אומרים שג'ינג'י זה לא צבע שיער- זה אופי. בגלל זה מגיע לג'ינג'ים חג מיוחד.
יום הג'ינג'ים הוא שמו של פסטיבל קיץ הולנדי שמתקיים בכל סוף השבוע הראשון של חודש ספטמבר או האחרון של אוגוסט מדי שנה בעיר ברדה שבהולנד. הפסטיבל שנמשך יומיים הוא כינוס של אנשים עם שיער אדום טבעי, שמתמקד לא רק באנשים, אלא גם באמנות הקשורה לצבע האדום. במסגרת הפסטיבל מתקיימות הרצאות, סדנאות והפגנות שנועדו במיוחד לאנשים ג'ינג'ים. הפסטיבל מושך אליו אנשים מ- 50 מדינות והוא מתקיים בלי חסותו של השלטון המקומי.

הפסטיבל הראשון התקיים בשנת 2005. הצייר ההולנדי בארט רוונסהורסט רצה ליצור אמנות בעיר ההולנדית הקטנה אסטן בהשראת הציירים דנטה גבריאל רוזטי וגוסטב קלימט שציירו דיוקנאות דרמטיים של נשים ג'ינג'יות, שהפכו למאד פופולריים ומפורסמים.

המטרה שלו היתה ליצור תערוכה של 15 ציורים חדשים של ג'ינג'יות. אבל מציאת המודלים הייתה בעייתית, שכן הג'ינג'ים הם נדירים בהולנד. רק 2% מהאוכלוסייה הם בעלי שיער אדום טבעי. כדי למצוא דוגמניות הוא פרסם מודעה בעיתון המקומי. כך קרה שבמקום 15, התייצבו 150 ג'ינג'יות שרצו שהוא יצייר אותן. הוא החליט לבחור 14 דוגמניות ג'ינג'יות לציורים שלו ולצלם את אלה שנשארו בצילומים קבוצתיים. כך נוצר במקרה אירוע הג'ינג'ים הראשון.
באותה שנה הפוקוס היה על נשים ג'ינג'יות. בשנים הבאות הוחלט למשוך גם ג'ינג'ים נערים וגברים.
האירוע השני התקיים בעיר ברדה שבהולנד בשנת 2007  והפעם הגיעו להצטלם 800 ג'ינג'ים וג'ינג'יות. בשנים הבאות האירוע הפך להיות פסטיבל שלם שמוקדש לג'ינג'ים ומספר המצטלמים הלך וגדל והגיע לאלפים, כשאין כניסה לבעלי שיער חום/ בלונדיני/ שחור או כל צבע אחר.

אז מי אמר שלא כיף להיות ג'ינג'י?

 תמונה מיום הג'ינג'ים 2014- קישור לאתר

הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

  1. יחצנות הגינגים/המשקפופרים/תנועת הנוער.איזה יחצון זול לא מכובד .אין גבולות תרבותיות חינוכיות.כמה עלוב המקרה.במקום לשמור לעלות מודעות את אזכרת רצח יצחק רבין.את זילות הכבוד היחצני של תקשורת המונית ברוטלית חסרת כבוד גם למורשת יצחק רבין.גם לגינגים גם לאנשים המרכיבים משקפים.בושה לחינוך והגדרת התיקשורת הנכונה המשכילה המדריכה בן טוב לע

    השבמחק
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)