יום השוקו החם- 13 בדצמבר

ה-13 בדצמבר הוא יום השוקו החם ובאמת- אין דבר טוב יותר ביום קר שכזה מספל קקאו מפנק ומחמם!
משקה השוקו מוכן מאבקת קקאו וחלב חם, או מתחליף צמחי לחלב- משקה סויה או משקה שקדים חם.
אבקת הקקאו היא אבקה חומה כהה המופקת מייבוש וטחינת פולי עץ הקקאו. האבקה עשירה בערכים תזונתיים- יש בה כמעט כמות כפולה של נוגדי חמצון מאשר ביין אדום, ופי שלושה מבתה ירוק.

מקורם של עצי הקקאו הוא במרגלות הרי האנדים שליד נהרות האמזונאס והאורינוקו שבדרום אמריקה. למרכז אמריקה הגיע הקקאו במאה הראשונה על ידי בני שבט המאיה. הטולטקים ולאחר מכן האצטקים תרבתו את הזרעים שלו ונתנו לו את השם "cacahuatl" בשפתם, שפת הנאוואטל. בעברית אנחנו קוראים לשוקו כך כקיצור של המילה "שוקולד".

משקה הקקאו החם היה להיט כבר במאה ה-10. מתעדי הכיבוש הספרדי של מקסיקו מספרים שקיסר האימפריה האצטקית מוקטסומה השני, היה נוהג לשתות אך ורק שוקולד, שהוגש לו בקערת זהב ונאכל בכף מוזהבת. את השוקולד ערבבו עם תבלינים ווניל עד שהפך לקצץ נמס. בכל יום הכינו לו 50 קערות כאלה ועוד 2000 קערות נוספות לאצילי חצרו.
בשנת 1502 התוודע קולומבוס לקקאו במהלך מסעו הרביעי לאמריקה אבל לא גילה את הפוטנציאל המסחרי שבו. בשנת 1519, הכובשים הספרדים שהגיעו למקסיקו בראשות הרנאן קורטז, מצאו בארמון המלך האצטקי מונטזומה אוצר אדיר של פולי קקאו במקום כסף וזהב. קורטז הביא את פולי הקקאו לספרד בשנת 1528 והספרדים לא חשפו אותם לשאר אירופה במשך 100 שנים.

משקה הקקאו יצא לראשונה מספרד בשנת 1615, כשהנסיכה אן, בתו של מלך ספרד פליפה השני, נישאה למלך צרפת לואי ה-13 והביאה עמה את המשקה לחצר המלוכה. הצרפתים התלהבו מהקקאו והוא זכה למוניטין של מעורר תאווה (אפרודיזיאק).

עד שנת 1700 הפך משקה הקקאו לפופולרי בכל מערב אירופה. הוא גם הגיע גם למערב הודו ולפיליפינים על ידי הספרדים.
היום מגדלים את עצי הקקאו בעיקר באפריקה המשוונית, בחוף השנהב וגאנה, באינדונזיה ובאמריקה הלטינית, בייחוד בברזיל. את טחינת הקקאו עושים בעיקר באירופה, בהולנד ובגרמניה.

איך לחגוג את יום השוקו החם?
זה קל. היום זה היום להכין שוקו חם בספל, מאבקת קקאו שיש בבית וחלב חם. יש המון מתכונים למשקאות קקאו שמשלבים בו ביצירתיות עוד דברים כמו מקלות קינמון, וניל, שוקולד מריר, מרשמלו, קצפת ועוד.
אם אתם יכולים, שתו שוקו חם, הקשיבו והביטו בגשם - יש משהו יותר מושלם מזה?



ה-13 בדצמבר הוא גם יום הסוס

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות