יום הקפוצ'ינו- 8 בנובמבר

יום הקפוצ'ינו חל ב-8 בנובמבר לכבודו של הקפה החם עם החלב המוקצף. כל כך הרבה אנשים מכורים לקפוצ'ינו- הקפוצ'ינו הוא משקה מושלם ליום קר, למפגש בבית קפה עם חברים, להסתובב איתו בכוס עם מכסה שמחממת את הידיים ובכלל להתפנק איתו בכל הזדמנות שאפשר.

את הקפוצ'ינו מכינים באופן מסורתי עם אספרסו, חלב חם וחלב מוקצף. המקור של הקפוצ'ינו הוא מאיטליה.
בישראל הקפוצ'ינו מוכר גם בשם "קפה הפוך".


מקור המילה קפוצ'ינו היא מהמסדר הקפוצ'יני, מסדר של הכנסייה הקתולית,  שם לבשו הנזירים חלוקים עם כובעים מחודדים בצבע חום שמזכיר את צבע הקפה הפופולרי.

את מכונת האספרסו הראשונה ששימשה להכנת משקה קפוצ'ינו, הציגו לראשונה בתחילת המאה ה-20, אחרי שלואיג'י באזרה ממילאנו רשם עליה פטנט בשנת 1901.

בשנת 1945 המציא אצ'ילה גאג'יה, בעל בית קפה במילאנו, את מכונת האספרסו המודרנית שהתאימה לבתי קפה ומסעדות רבים וכך העלתה את הפופולריות של  הקפוצ'ינו.

באמצע שנות ה-1990 הקפוצ'ינו הפך להיות משקה פופולרי בצפון אמריקה, בבתי קפה יוקרתיים.
בסוף שנות ה-1990 ועד תחילת שנות ה-2000, הקפוצ'ינו כבר הפך להיות נחלתם של כל בתי הקפה על מבקריהם, במקביל לגאות בתעשיית הקפה האמריקאית.
בתחילת המאה ה-21 החלו להגיש קפוצ'ינו גם ברשתות המזון המהיר.

הקפוצ'ינו צבר פופולריות גם בממלכה המאוחדת, בגלל המנהג הבריטי לשתות קפה עם חלב.

כאשר מכינים קפוצ'ינו, יש להקדיש תשומת לב רבה כדי להגיע ליחס הנכון של הקצף והחלב החם. השליש התחתון של הכוב מכיל את האספרסו, ושני השלישים הבאים מורכבים באופן שווה מהחלב החם והחלק המוקצף.
בריסטה מיומן יכול ליצור גם צורות אמנותיות בזמן שהוא/היא מוזג את החלב המוקצף. האיורים האמנותיים על גבי הקצף המוקצף נקראים "לאטה ארט".




איך לחגוג את יום הקפוצ'ינו?
באופן מובן מאליו, את יום הקפוצ'ינו אפשר לחגוג בשתיית קפוצ'ינו, אפשר בבית לבד, אם יש לכם מכונת אספרסו, או עם חברים/משפחה/שכנים/מכרים. אפשר לשתות אותו בעבודה או בבית קפה. לא משנה איפה ועם מי אתם שותים את הקפוצ'ינו - זה היום להתענג על המשקה הממכר והמרענן הזה!

ה-8 בנובמבר הוא גם יום האורבניזם

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות