יום התיק - 10 באוקטובר

ארנקים, תיקים, ילקוטים, תיקי יד, או איך שלא תקראו להם - היו קיימים מאז ימי קדם או אולי גם בתקופות הפרהיסטוריות. כל עוד היו דברים לסחוב, היו תיקים שאפשר לסחוב אותם.
כמו שאתם יכולים לדמיין, לגברים, נשים וילדים, לכולם יש דברים לשאת, ולכן השתמשו בתיקים לאורך הדורות, כל הגילאים והמינים.

היום יש לתיקים ולארנקים שני סגנונות עיקריים: "לגברים" ו"לנשים". לנשים יש מחלקה שלמה של תיקי ערב ותיקי צד ולגברים יש יותר תרמילים, תיקים טכניים ותיקי עבודה.
משום מה, רוב הנשים נושאות תיק כלשהו בכל עת כשהן בחוץ ולעומתן הגברים ימזערו את מה שהם צריכים רק לכמה דברים שהם שומרים בכיסים.

לתיקים יש כל מיני שמות: תיק לבית ספר נקרא ילקוט. תיק טיולים נקרא תרמיל, או "מוצ'ילה" אצל טיילים בחו"ל. תיק קטן לנשיאת כסף נקרא ארנק ותיק ערב שמשמש בעיקר נשים מכונה תיק קלאץ'.

הנה שני יתרונות לתיקים:

1) הם יכולים להיות קצת כמו בית כשנמצאים מחוץ לבית. אפשר להחזיק בהם כל כך הרבה דברים שאולי נזדקק להם בזמן הבילוי כמו ממפתחות, טלפון, איפור, כדורים נגד כאבים, ממחטות, עט וארנק.

2) הם יכולים להיות אביזרי אופנה מגניבים למראה.

ושני חסרונות לתיקים:

1) הם יכולים לגרום לכאב גב או לגרום לגוף להיות בתנוחה לא מאוזנת.

2) הם יכולים להיות מאד יקרים.



הנה עוד כמה עובדות מעניינות על תיקים:

התיק היקר ביותר בעולם, שמחזיק בשיא גינס מאז שנת 2011 שעדיין לא נשבר, הוא התיק של Mouawad, ארנק 1001 לילות יהלומים, ששוויו 3.8 מיליון דולר. חברת מוצרי היוקרה Mouawad ששייכת למשפחת מאוועד מאמירות דובאי מחזיקה חמישה שיאים עולמיים של גינס עבור כמה מהפריטים היקרים ביותר בעולם. זה כולל את ארנק היהלומים Mouawad 1001 Nights Diamond, תיק יד בצורת לב מזהב 18 קאראט, שנוצר בעבודת יד על ידי אומנים שהקדישו לו 8,800 שעות. הוא מעוטר ב-4,517 יהלומים, הכוללים 105 יהלומים צהובים, 56 יהלומים ורודים ו -4,356 יהלומים חסרי צבע. פריט היוקרה החד-פעמי הזה הוצע למכירה בבית המכירות הפומביות כריסטי'ס בהונג קונג.

מקור

מה שכיף בתיקים זה שגם אם יש לכם תיק משעמם וחד גוני, תמיד תוכלו להוסיף לו אקססוריז שיביעו את הטעם שלכם ויספרו לעולם על האהבה האישית שלכם כמו בעלי חיים, לבבות, דמויות אהובות, סמלים למיניהם ואפילו אוכל:

בתמונות: דוגמאות לצ'ארמים שאפשר לתלות על התיקים.

הדברים הכי נפוצים שאפשר למצוא בתיקי נשים (חוץ מארנק וטלפון סלולרי): טמפונים, פלסטרים, ליפסטיק, עט, מראה קטנה, דאודורנט, משקפי שמש, קרם הגנה, פינצטה, מפתחות.



ה-10 באוקטובר הוא גם יום בריאות הנפש העולמי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות