יום האמבטיה- 7 באוקטובר

בעולם כל כך תובעני, שדורש ממכם את רוב זמנכם, טוב לדעת שיש יום אחד בשנה בו תוכלו לדרוש את הזכות שלכם לזמן איכות מרגיע עם עצמכם. יום האמבטיה הוא יותר מסתם תירוץ לבילוי באמבטיה מפנקת- זהו היום לזכור ולהעריך את המצאת האמבטיה המודרנית שעשתה את החיים שלנו להרבה יותר נוחים.
אמבטיית נחושת של פעם


למרות שממצאים ארכיאולוגיים מצאו שמערכות אינסטלציה לרחצה היו קיימות כבר בסביבות שנת 3300 לפני הספירה, האמבטיה המוקדמת ביותר שנמצאה הייתה בכרתים, בשנת 1700 לפני הספירה.

מקורות מסוימים טוענים כי האמבטיה המודרנית הראשונה הומצאה בשנת 1828, אולי אפילו ב-7 באוקטובר, יום האמבטיה, אך מסתבר שהם מתבססים על פייק ניוז, על סיפור בדוי מאת ה' ל' מנקן שכתב את ההיסטוריה הבדויה של האמבטיה וטען בה שהשימוש באמבטיות באנגליה החל רק בשנת 1828 ובארה"ב רק בשנת 1842.

האמבטיות המודרניות בארצות המערב יכולות להיות מובנות, שקועות או עומדות חופשיות ורבות מהן עשויות מחומרים אקריליים או פיברגלס, מצופות אמייל או עשויות מפלדה מצופה בחרסינה. האמבטיה היפנית המסורתית עשויה בדרך כלל מעץ. היום יש אמבטיות בעיצובים וסגנונות שונים, ויש גם חזרה אל סגנון הרטרו, של אמבטיות כמו של פעם שעומדות על ארבע רגליים. עיצובים מדהימים ומקוריים של אמבטיות
 

איך לחגוג את יום האמבטיה?

את יום האמבטיה צריך לחגוג על ידי אמבטיה כמובן. החליפו את המקלחת הרגילה שלכם בשהייה באמבט ותדאגו לאווירה הקלאסית המתאימה, של בדידות ושלווה:

מלאו את האמבטיה בקצף בועות, שמנים אתרים, מלחי אמבט או פצצות אמבטיה.
הדליקו כמה נרות.
שתו כוס יין.
כבו את האורות
תקשיבו למוזיקה
רק תוודאו שאתם נשארים ערים!
אמבטייה עם פצצות אמבט (קישור)

ה-7 באוקטובר הוא גם יום ההולדת של הברקוד

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות