יום הצדקה הבינלאומי- 5 בספטמבר

יום הצדקה הבינלאומי מתקיים מדי שנה ב-5 בספטמבר. היום נקבע על ידי האסיפה הכללית של האו"ם בשנת 2012. מטרתו העיקרית של יום הצדקה הבינלאומי היא העלאת המודעות ומתן במה משותפת לפעילויות הקשורות לצדקה בכל רחבי העולם לאנשים פרטיים, ארגוני צדקה, פילנתרופים ומתנדבים למען מטרות ברמה המקומית, הלאומית, האזורית והבינלאומית.


התאריך 5 בספטמבר נבחר לציון יום השנה לפטירתה של האם תרזה (אמא תרזה) מכלכותה שבהודו, שקיבלה את פרס נובל לשלום בשנת 1979 "על עבודה שנעשתה במאבק להתגברות על עוני ומצוקה, המהווים גם איום על שלום".

צדקה היא עזרה חומרית לנזקקים שבאה מרצון. הצדקה באה מטוב לב, מחמלה שקיימת באדם כלפי האחר הנזקק. מצוות הצדקה קיימת גם בדת, וגם היא נובעת מהחשיבות של החמלה כלפיי האחר. הצדקה יכולה להיות מעשה פרטי, או על ידי ארגון שפועל למען איסוף כסף, מזון, בגדים או חפצים אחרים והעברתם לנזקקים.

איך לחגוג את יום הצדקה הבינלאומי?
היום זה היום לחשוב על אחרים ולתרום בכל דרך אפשרית למי שזקוק לעזרה. אפשר לתרום כסף ואפשר גם חפצים שלא צריכים יותר אבל יש מי שזקוק להם. כל יום בשנה צריך להיות יום של נדיבות כלפי מי שאין לו, אבל היום זה יום מיוחד להעלאת המודעות לכך. אם אתם רואים חסר בית או קבצן, תנו לו בקבוק מים או כריך. היום זה היום לפתוח את הלב.





ה-5 בספטמבר הוא גם יום האיחורים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות