יום עבוד כמו כלב- 5 באוגוסט

ה-5 באוגוסט הוא "יום עבוד כמו כלב", יום שנועד לעבוד קשה ולתגמל אנשים שעובדים קשה יומם ולילה.

החג הלא רשמי הוא לכבודו של הביטוי בשפה האנגלית, Work like a dog, שמשמעותו לעבוד קשה מאד. ההערכה היא שהביטוי נובע מהעבודה הקשה של כלבי העבודה - כלבי העדר, כלבי הציד, כלבי ההצלה וכלבי השירות - שהיו עושים במהלך היום במסירות ועם מוסר עבודה גבוה שמהם אנחנו צריכים לקחת דוגמא.

בעולם שבו כולם חולמים להתעשר מהר בלי לעבוד קשה, יום עבוד כמו כלב נועד להזכיר לנו שההצלחה מגיעה אחרי מאמצים שמשקיעים, ולא בקלות. מאחורי אלה ש"התעשרו מהר" מסתתרים סיפורים של השקעה ומאמצים רבים, של למידה, ניסיונות וכישלונות בדרך.

היום הזה הוא גם עדות לכושר ההמצאה האנושי- שנאנו ללכת מרחקים ארוכים אז המצאנו את הגלגל. נמאס לנו לייצר דברים ביד אז המצאנו מכונות תעשייתיות. ההיסטוריה האנושית מלאה בדוגמאות בהן המוח שלנו הקל על משימות מייגעות כך שפחות אנשים צריכים לעבוד כמו כלבים. אבל עדיין, כדי להצליח אל תשכחו שצריך לקחת דוגמא מהכלבים ולעבוד בנחישות, התמדה, נאמנות וכוח סבל.
גם אם יש לכם בבית כלב מפונק וחמוד שלא עושה כלום כל היום, אתם בטח יודעים שהוא תמיד דרוך ומוכן לשמור ולהגן עליכם, ולבדוק למשל כל מי שרוצה להיכנס הביתה ושכל משימה שתתנו לו הוא ישמח לבצע עבורכם (אם תאלפו אותו לכך כמובן).


איך לחגוג את יום עבוד כמו כלב?
היום זה היום לעבוד קשה. תעשו שעות נוספות בעבודה, קחו על עצמכם מטלות נוספות והגדילו אחריות.
עוד נהוג ביום הזה להראות הערכה למי שעובד קשה- לברך או לעשות משהו נחמד בשביל מי שעובד קשה בשבילכם. זה לא חייב להיות מישהו שאתם מכירים. זה יכול להיות מי שמנקה את הרחוב, מי שמשרת אתכם בדואר או בבנק או במכולת. כל מי שעובד קשה, מגיעה לו ההערכה.

ה-5 באוגוסט הוא גם יום ההלבשה התחתונה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות