יום הטיפול ההוליסטי- 26 ביולי

הרפואה המערבית, או הרפואה הקונבנציונלית, נחשבת לרפואה מדויקת וקפדנית שמסתמכת על מחקרים במעבדות ותרופות שמיוצרות מחומרים כימיים, ומטפלת בגוף בלבד.
הטיפול ההוליסטי מציע שיטות רפואה שמתמקדות בגוף, ברוח ובנפש בדרך טבעית ללא נהלים ותרופות מיותרות. יום הרפואה ההוליסטית נותן הזדמנות ללמוד על שיטת טיפול זו וכיצד היא יכולה להביא לשינויים מהותיים בחיים.
הרפואה ההוליסטית שהשם שלה מגיע מהמילה היוונית "הולוס" ומשמעותה רפואה "שלמה" או "כוללת" עוסקת בריפוי עצמי של הגוף על ידי טיפול ברגשות, בחשיבה ובסביבה ולא רק באיבר הבודד הפגוע.
הדגש ברפואה ההוליסטית הוא על איזון נכון בחיים: אורח חיים בריא, נשימה נכונה, אכילה נכונה, הרגלי שינה נכונים והימנעות ממתח.


היסודות לגישה ההוליסטית נמצאים בפילוסופיה היוונית, למשל אצל אפלטון שהציג בכתביו גישה הוליסטית שדומה לגישה שיש היום והעביר ביקורת על גישת הרפואה של היפוקרטס שהייתה לטענתו מוגבלת.

בין שיטות הטיפול של המטפל ההוליסטי אפשר למצוא דיאטה בריאה, פעילות גופנית, טיפול פסיכולוגי, טיפול במערכות יחסים, ייעוץ רוחני וטיפולים משלימים כמו דיקור, סוג'וק, טיפול כירופרקטי, הומיאופתיה, רפלקסולוגיה, טיפול בפרחי באך, עיסוי, נטורופתיה ועוד.


ה-26 ביולי הוא גם יום הדוד והדודה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות