פסטיבל רוסקילדה בדנמרק

פסטיבל רוסקילדה הוא אחד מפסטיבלי הרוק הגדולים ביותר באירופה ובעולם. הוא מתקיים בעיר רוסקילדה שבדנמרק החל משנת 1971. 
הפסטיבל נקרא על שם העיר שמארחת אותו, רוסקילדה. במקור הפסטיבל היה פסטיבל של היפים שהקימו אותו שני תלמידי תיכון בשנת 1971. בשנת 1972 קרן רוסקילדה לקחה את הפיקוד על הפקת הפסטיבל ומאז הוא מתקיים בכל שנה, ללא מטרת רווח, כשכל הכסף מהכרטיסים שנמכרים הולך לתרומות לארגוני סיוע וצדקה שאותם בוחרים המשתתפים בפסטיבל. גם העובדים בפסטיבל עושים את עבודתם בהתנדבות. 30,000 איש מתנדבים בעבודות הבמה, הקמפינג, האבטחה, דוכני הפסטיבלים וכו'.

לפסטיבל מגיעים יותר מ-100,000 אנשים בכל שנה. עד אמצע שנות ה-90 הוא משך אליו בעיקר סקנדינביים, אבל בשנים האחרונות הוא יותר ויותר בינלאומי ומגיעים אליו במיוחד גרמנים, אוסטרלים ובריטים.  

ריצה בעירום בפסטיבל
בכל שנה מאז 1999, בשבת של הפסטיבל, רדיו פסטיבל רוסקילדה מארגן תחרות ריצה בעירום סביב המחנה באתר. זוכה אחד וזוכה אחת מקבלים כרטיס לפסטיבל בשנה הבאה. בשנים האחרונות הריצה בעירום הפכה להיות כל כך פופולרית, שמארגני התחרות נאלצו לעשות מירוצים מוקדמים כדי לסנן את המשתתפים הגברים. 

אסון פסטיבל רוסקילדה
ב-30 ביוני 2000, במהלך הקונצרט של להקת פרל ג'אם, נמחצו למוות 9 אנשים על ידי הקהל שמיהר לעבר הבמה. עוד 26 אנשים נפצעו, שלושה מהם קשה. מחקירות האירוע נקבע שהתאונה קרתה כשהאנשים נפלו באותו מקום, וכשלא הצליחו מיד לקום, הקהל נפל אל תוך "החור" שנוצר ואלה שהיו למטה מתו מחנק. באותו היום היו גשמים כבדים שכנראה גרמו לאדמה להיות חלקלקה. בשנה שלאחר מכן, התאונה הובילה לשינויים משמעותיים בנוהלי הבטיחות בפסטיבל וגם בפסטיבלים אחרים ברחבי אירופה. 
התאונה שאירעה בבמת "אורנג'", אחת מהבמות שבאירוע, הובילה להקמת אנדרטה שעליה אבן עם הכיתוב "How fragile we are" (ציטוט מהשיר של סטינג, Fragile) מוקפת ב-9 עצים.

השיר של פרל ג'אם "Love Boat Captain" מזכיר את הטרגדיה עם השורות "תשעה חברים אבודים שלא נכיר לעולם ... היום לפני שנתיים". כאשר שרים את השיר בהופעה חיה, הסולן אדי ודר משנה את המילים שיתאימו למספר השנים שחלפו מאז הטרגדיה.



מתי יתקיים פסטיבל רוסקילדה בשנים הבאות?
בשנת 2020 הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 27 ביוני עד ה- 4 יולי.
בשנת 2021 הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 26 ביוני עד ה-3 ביולי.

קישור לאתר פסטיבל רוסקילדה

איפה ישנים במהלך הפסטיבל?
במקום יש קמפינג מאורגן, של אוהלים אותם ניתן לשכור מראש. יש גם מקום קמפינג מסודר למי שרוצה לישון בקראוון שלו ואפילו יש מקום גם למי שמגיע עם אוטובוס ורוצה לישון בו.

גם להקת הטארי האיסלנדית (שהופיעה באירוויזיון בישראל) הופיעה בפסטיבל רוסקילדה (מקור התמונה)
תמונות מהפסטיבל:

בתי מלון באזור הפסטיבל

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות