יום הסטפס- 25 במאי

סטפס (באנגלית: Tap dance) הוא סגנון ריקוד שבו הרגליים נעולות בנעליים מיוחדות לריקוד ברצפה, במקצבים שונים. הנעליים המכות ברצפה משמיעות קולות נקישה שמוסיפות למקצב של המוזיקה. לפעמים הריקוד לא מלווה במוזיקה ומה שנשמע הוא רק הקשות הנעליים.
לריקוד הסטפס שני סגנונות עיקריים: רית'ם (Rhythm- קצבי) וברודווי. את סגנון הברודווי נראה לרוב במחזות זמר כי הוא ממתמקד בריקוד ובאסתטיקה גופנית. סגנון הרית'ם מתמקד במוזיקליות ומקצבים ונחשב כחלק מעולם הג'אז.



יום הסטפס הבינלאומי הוכרז על ידי הנשיא האמריקאי ג'ורג' בוש בשנת 1989. הוא בחר בתאריך 25 במאי בגלל שזהו יום הולדתו של אבי הסטפס- ביל "בוג'נגלס" רובינסון, שאיחד בין הלבנים והשחורים בריקוד הסטפס באמריקה בתחילת המאה ה-20.

את ריקוד הסטפס תוכלו לראות בסרטים רבים, ביניהם: "Tap", "שיר אשיר בגשם", "לילות לבנים", "תזיזו ת'רגליים", "מועדון הכותנה", "אמריקאי בפריז" "רקדני הפלדה".
בין רקדני הסטפס המצליחים בימינו: ברנדה באפלינו, דיאן ווקר, סביון גלובר, סאם וובר, ג'יסון סמואל סמית', שרה רייך, מלינדה סוליבאן, מוריס היינס, מישל דוראנס, קלואי ארנולדס, ג'ייסון ג'אנאס, הת'ר קורנל, דורמישה סמברי אדוארדס.

נעל הסטפס מורכבת משני חלקי מתכת הנמצאים בעקב הנעל ובאזור האצבעות המפיקים צלילי הקשה.

חתן וכלה בריקוד סטפס בטקס חתונתם (מקור התמונה)


בסרטון הבא (חובה רמקולים) תראו ביצוע מדהים של ריקוד סטפס של ילד בן 6 בשם לוק ספרינג, שרוקד ביחד עם רקדן מפורסם ופופולרי בשם ג'סטין מ. לואיס. השניים מפגינים קצב, מהירות ואנרגיה ומפיקים את צלילי הריקוד במו רגליהם. שניהם מופיעים ברחבי ארצות הברית וסוחפים אחריהם בהתלהבות קהל רב.
ה-25 במאי הוא גם יום המגבת וגם יום גאוות הגיקים


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות