פסטיבל הולי, הודו

פסטיבל ההולי מסמן את בוא האביב. הוא מתקיים בהודו ובנפאל, בדרך כלל במרץ או בפברואר. הוא ידוע גם כפסטיבל הצבעים, לכן אנשים נוהגים לזרוק בו אבקה צבעונית (גלאל) אחד על השני. לכל צבע יש משמעות משלו. האדום מייצג טוהר, ירוק - חיוניות, כחול - רוגע, וצהוב - רגשות דתיים. למידע נוסף על הפסטיבל
מקור התמונה

המראה של פסטיבל ההולי הוא מהמם. האוויר מתמלא בעננים של צבעים, והאנשים מתמלאים בצבעים ססגוניים, מה שתורם למצב הרוח העליז והשמח. מרגישים את האנרגיה של האנשים והוויב המגניב, כולם משחקים בקבוצות, מנגנים בדולק (תופים עממיים הודיים, דומים לדרבוקות), שרים שירים בקול, והכל הופך את הפסטיבל לדבר הכי שמח ואופטימי בעולם.


מקור המנהג של זריקת אבקות צבעוניות אחד על השני היא באגדה על קרישנה, אחד האלים החשובים והפופולריים ביותר בהודו. האגדה מספרת שקרישנה התלונן באוזני אמו על כהות עורו בהשוואה לעורה של אהובתו ראדהא. כדי שלא יקנא, אמא של קרישנה אומרת לו למרוח צבעים על פניה של ראדהא. הוא עושה זאת בשעשוע, וכך נוצר המנהג של הצביעה בפסטיבל הולי.
עוד מנהג מרגש ברוח פסטיבל ההולי- זריקת אבקות צבעוניות על רגליהם של הזקנים כסימן של כבוד. נהוג בפסטיבל גם לשתות בהנג (מריחואנה מעורבת בחלב חם).
פסטיבל הולי נחגג יום אחרי ליל הירח המלא של חודש פהאלגונה. הוא מסמל את סוף החורף ואת ניצחון הטוב על הרע. הפסטיבל נערך בכל מקדש הינדי בהודו. ביום הפסטיבל מוציאים החוצה את פסל האל הנמצא בתוכו, נושאים אותו על כפיים בתהלוכה וסוגדים לו.

הוליקא דהאן- מספר ימים לפני הפסטיבל אוספים בכיכרות העיר ערימות עצים וענפים, ובערב לפני החג מדליקים מדורות ענקיות ורוקדים סביבן. המנהג של המדורות מגיע מהאגדה על מלך שדרש מכל נתיניו לסגוד רק לו ולא לאף אל. בנו שהיה חסיד של האל וישנו סירב להיענות לדרישה ולכן גזר עליו המלך מוות בשריפה. אחותו של המלך, הוליקא, נכנסה עם הנסיך אל המדורה בה היה צריך להישרף למוות. בגלל נאמנותה והקרבתה, הנער יצא מתוך האש ללא פגע, אבל היא עצמה מתה. המדורות אותן מדליקים בהולי הן לזכרה.

יש כמה דברים שצריך להיזהר מהם בהולי. החוגגים ההודים צורכים מריחואנה כחלק ממנהגי החג ולכן מתנהגים תחת השפעת הסם ומרשים לעצמם להציק לתיירים, במיוחד לנשים. הגנו על הפה והעיניים. תשתדלו להחזיק את הפה סגור באזורים שבהם זורקים צבע על העוברים והשבים ולהרכיב משקפי שמש. היזהרו במה שאתם אוכלים, אתם עלולים לקבל מאכלים שמכילים מריחואנה.
כדי שיהיה לכם קל להוריד את הצבע מהגוף אחרי הפסטיבל, מומלץ למרוח על הגוף שמן קוקוס לפני כן.
מקור התמונה
מתי מתקיים פסטיבל הולי בשנים הקרובות?
פסטיבל הולי 2019
הולי: 21 במרץ 2019
הוליקה דהאן: 20 במרץ 2019

פסטיבל הולי 2020
הולי: 10 במרץ 2020
הוליקה דהאן: 09 במרץ 2020

פסטיבל הולי 2021
הולי: 29 במרץ 2021
הוליקה דהאן: 28 במרץ 2021


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות