יום הולדת לשדרת הכוכבים של הוליווד- 8 בפברואר

היום בשנת 1960 נחנכה שדרת הכוכבים של הוליווד,  Hollywood Walk of Fame, מדרכה שנמצאת בין רחוב ויין לשדרת הוליווד בהוליווד שבלוס אנג'לס, קליפורניה - ארה"ב, ובה משובצים יותר מ-2,500 כוכבים, כשבכל כוכב שמו של ידוען שתרם משמעותית לתעשיית הבידור.


היוזמה להקדיש את השדרה לאנשים שתרמו לתרבות באה מעיריית הוליווד ששכרה לשם כך את האמן אוליבר וייסמולר. בשנת 1958 הוא יצר אותה, עם 2,500 כוכבים ריקים. בששת החודשים הראשונים הוטבעו שמותיהם של אנשי בידור על 1,558 כוכבים. הכוכבים חולקו לחמש קטגוריות על פי הישגים בקולנוע, תאטרון, רדיו, טלוויזיה ומוזיקה והיו אנשי בידור ששמותיהם הוטבעו על כמה כוכבים. 
בעשורים האחרונים המגמה היא לתת כוכבים יחידים לאנשי תרבות שטרם קיבלו כוכב.
טקס ההשקה הרשמי של השדרה התקיים ב-8 בפברואר 1960 בגלל סיבוכים משפטיים שעיכבו את חניכתה. 
השחקנית ג'ואן וודוורד נחשבת לראשונה שזכתה בכוכב בשדרה, אך יתכן שהיא היתה בין הראשונים ופשוט היא הראשונה שהצטלמה עם הכוכב שלה.
ג'ין אוטרי, ידוען רב פעלים בתחום המשחק, השירה, כתיבת שירים ורודיאו הוא היחיד שקיבל 5 כוכבים בחמשת הקטגוריות.
בכל שנה ב-31 במאי מכריזה מועצת שדרת הכוכבים על המועמדים לקבלת כוכבים חדשים. ביוני נבחרים הידוענים שיזכו לקבל כוכב וטקס הענקת הכוכבים בהנחייתו של ראש העיר של כבוד של הוליווד, ג'וני גראנט, פתוח לציבור הרחב.
יש סודיות מוחלטת לגבי זהותם של חברי מועצת שדרת הכוכבים וניסיונות רבים של התקשורת לגלות מי הם לא צלחו.


הידוענים הצעירים ביותר שקיבלו כוכב הם התאומות מרי קייט ואשלי אולסן, שקיבלו את הכוכב בגיל 17.

דמויות בדיוניות שקיבלו כוכב: פו הדוב, מיקי מאוס, מיני מאוס, שלגיה, וודי הנקר, באגס באני, דונלד דאק, גודזילה, קרמיט הצפרדע, הכלבה לאסי, משפחת סימפסון, פי ווי הרמן, ראגרטס,  C-3PO, שרק, טינקר בל, סנופי ועוד.
הדמות הראשונה מסרטי אנימציה שקיבלה כוכב היתה מיקי מאוס, שקיבל את הכוכב בשנת 1978 לכבוד יום הולדתו ה-50.

Mickey Mouse - Hollywood Star!

אם אתם רוצים להגיע לשדרת הכוכבים, היא משתרעת ממזרח למערב בשדרות הוליווד, מרחוב גאוור עד שדרת לה ראה ומצפון לדרום ברחוב ווין, בין רחוב יוקה לשדרות סאנסט.
בתוך כל כוכב מוטבע שמו של הידוען ומתחת לשמו סמל של הקטגוריה בה תרם לתעשיית הבידור: מצלמת קולנוע לתעשיית הסרטים, טלויזיה לתעשיית הטלויזיה, תקליט לתעשיית המוזיקה, רדיו לתעשיית הרדיו וזוג מסיכות טרגדיה וקומדיה לתעשיית התאטרון.


  ה-8 בפברואר הוא גם יום צחק ותתעשר וגם יום האופרה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות