יום הטמפורה- 7 בינואר

טמפורה (ביפנית天ぷら,‏ Tempura, מבוטא "טנפורה") הוא מאכל יפני, ציפוי של ירקות, דגים ופירות ים בבלילה שעשויה מקמח ומים קרים בטיגון עמוק בשמן צמחי שמקנה להם פריכות.
בעברית הטמפורה נקרא "בצק בירה" או "בצק מטוגן". 



היפנים מכינים טמפורה כבר מאות שנים. הטמפורה הגיע למערב במאה ה-16 (בסביבות שנת 1549) כשהמתכון לטמפורה הוצג למיסיונרים נוצריים פורטוגזים על ידי השוגון הראשון (שליט צבאי) של שוגונות טוקוגאווה ביפן, טוקוגאווה איאיאסו, שאהב טמפורה. בתקופה זו היה המאכל מאד פופולרי ביפן ונמכר על ידי רוכלים ברחוב (דוכני המזון ברחוב נקראים יאטאי- 屋台).
טוקוגאווה איאיאסו
היום הטמפורה הפכה למאכל פופולרי ששפים המציאו לו גירסאות רבות ושונות. הטמפורה המסורתי היה מטוגן בשמן שומשום. במתכונים השונים היום משתמשים במרכיבים נוספים כמו ביצים, קורנפלור, שמן, אבקת אפייה, מלח ותבלינים. המים לעתים מוחלפים במי סודה. גם המאכלים שמצופים בטמפורה השתנו. כיום מצפים ברוקולי, כרובית, קישואים, גבינות, עוף ואף פירות יבשים בטמפורה. גם לסושי יש גירסה מצופה בטמפורה.

המילה "טמפורה" מגיעה מהמילה "טמפורא", מילה לטינית שמשמעותה "פעמים" או "תקופת זמן" המשמשת את המיסיונרים הספרדים והפורטוגליים לתיאור תקופת התענית שלפני חג הפסחא שבה אסור לאכול מזון מן החי. 

איך לחגוג את יום הטמפורה?
מיצאו לכם מאכל שאתם אוהבים שאפשר לצפות. הכינו בלילה של טמפורה וטיבלו את המאכל בה. לאחר הציפוי טגנו בשמן עמוק.
ירקות בטמפורה (מקור)

ה-7 בינואר הוא גם יום "אני לא מוכן לסבול את זה יותר!" וגם יום הנפיחה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות