מובמבר

מובמבר הוא שילוב של המילים "שפם" ו"נובמבר" באנגלית (Moustache + November) ומשמעותו היא שבחודש נובמבר הגברים מגדלים שפם כדי לעורר מודעות ולגייס תרומות למען בריאות וטובת הגבר.


חודש מובמבר נוסד בשנת 2003 על ידי שני חברים ממלבורן שבאוסטרליה, טראביס גארונה ולוק סלאטרי, שבערב שקט של בירה בבר עלה רעיון מובמבר במוחם. השפם כבר כמעט נעלם מהאופנה והם שאלו את עצמם אם הם יכולים להחזיר אותו לנוף הגברי? בהשראת אמו של חבר שגייסה תרומות למאבקה בסרטן השד, הם החליטו לערוך את המאבק שלהם על בריאות גברים, בעיקר בסרטן הערמונית ובדיכאון. הם הצליחו לגייס 30 חברים לאתגר טיפוח השפם במשך כל חודש נובמבר אך לא הצליחו לגייס אף תרומה.



בשנת 2004, 30 החברים הראשונים שגידלו שפם, התלהבו כל כך מהרעיון שהחליטו למסד אותו ולהעלות אותו לשלב הבא. הם הקימו קרן צדקה ויצרו אתר אינטרנט והרעיון החל להתגלגל ולצבור תאוצה. כל מי שגידל שפם נרשם לאתר והתחייב למלא את החוקים של מובמבר: כל אח שנרשם לאתר  movember.com  צריך להיות ב-1 במובמבר עם פנים חלקות ומגולחות. במשך כל חודש מובמבר כל אח מגדל ומטפח שפם. אסור לגדל פיאות. אסור לגדל זקן. כל אח צריך להתנהג כג'נטלמן אמיתי.

הקרן ארגנה אירועים באוסטרליה וניו זילנד שנועדו להעלות את המודעות לבעיות הבריאות של גברים, שהפרסום העיקרי שלהם היה באמצעות גידול שפם גברי במשך כל חודש נובמבר. כל פעם שמישהו היה פוגש חבר משופם בחודש מובמבר הוא היה שואל אותו מה קרה שהוא מגדל שפם ואז היה מקבל את המידע לגביי התנועה שדואגת לשלומם של הגברים.
בשנת 2007 הושקו אירועי הצדקה גם בדרום אפריקה, אירלנד, קנדה, ספרד, בריטניה וארצות הברית. היום אירועי מובמבר מתקיימים בעוד ארצות ברחבי העולם כולל בישראל, כך שבחודש מובמבר יש סיכוי שתפגשו הרבה חברים שפתאום התחילו לגדל שפם.
האתר הרשמי של תנועת Movember

קרן Movember גייסה מאז הקמתה מעל 174 מיליון דולר ברחבי העולם וגם בשנת 2019 הם מתכוונים להמשיך כשהסלוגן שלהם הוא לעצור את מקרי המוות בגיל צעיר בקרב גברים.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות