יום הסלינקי- 30 באוגוסט

מכירים את הקפיץ החמוד הזה שמניחים אותו על מדרגה והוא ממשיך לרדת את כל המדרגות בעצמו? אם לא ידעתם, אז קוראים לו סלינקי והמציא אותו בשנת 1943 מהנדס מכונות בחיל הים של ארה"ב, ריצ'רד ג'יימס.
זה קרה כשג'יימס וחברו עשו ניסויים על חפצים כדי לבדוק עד כמה הם יציבים בזמן השייט של האונייה על גלי הים. אחד הקפיצים ששימש לניסוי, נשמט מהשולחן, אולם, להפתעתו של ג'יימס, במקום ליפול ולהתגלגל כצפוי, "דילג" הקפיץ בכעין "הליכה" על הרצפה.



ג'יימס העריך מייד שלקפיץ המהלך יש ערך שיווקי ושכדאי להפוך אותו למשחק. הוא ערך במשך שנתיים ניסויים על קפיצים מחומרים שונים כדי למצוא את הקפיץ שילך בצורה המוצלחת ביותר. אשתו של ג'יימס, שהיתה שותפה לרעיון ולניסויים הציעה לקפיץ את השם "סלינקי" ובשנת 1945 הם החלו לייצר אותו. בשנת 1947, רשמו בני הזוג פטנט על המוצר. 
כדי לייצר את הסלינקי, ריצ'רד ובטי לקחו הלוואה של $500 וייסדו את "חברת ג'יימס לקפיצים ולתיל". ריצ'רד המציא מכונה שתוכל ללפף ולהפוך עשרים וארבעה מטרים של סרט מתכת, לסלינקי, בתוך כ-10 שניות. המתכת ששימשה לייצור הסלינקי הגיעה משבדיה. הייצור הראשון היה של 400 יחידות.

פירוש השם סלינקי הוא: מפותל, חמקני, ובעל תנועה חיננית.
המכירות של הסלינקי לחנויות לא הצליחו בהתחלה. בעלי החנויות לא גילו עניין בקפיץ המהלך ולא חשבו שיצליחו למכור אותו ללקוחות שלהם. רק בדצמבר 1945 חלה התפנית החיובית: ריצ'רד ובטי ג'יימס הורשו להדגים את הצעצוע החדש יורד על " מיני מדרגות" שהוצבו בקצה שולחן מכירות במחלקת המשחקים של חנות הכל-בו גימבל'ס שבפילדלפיה. לפני הצגת הסלינקי בטי כל כך חששה שאף אחד לא יקנה, שהיא התקשרה לחברתה והציעה לה שתתן לה דולר כדי שתקנה את הסלינקי הראשון. מסתבר שלא היה בזה צורך. אחרי הצעת הסלינקי יורד במדרגות, כשהגיעו בטי ובעלה לדוכן, הם מצאו עשרות אנשים מתגודדים סביב השולחן ומנופפים בשטרות של דולר. תוך 90 דקות נמכרו כל 400 היחידות שהיו ברשותם.

היום מייצרים את הסלינקי מפלסטיק ובצבעים שונים ועד שנת 2007 נמכרו בעולם למעלה מ-350,000,000 יחידות סלינקי בגדלים שונים.

לכבוד יום הסלינקי, שבו על המדרגות עם הסלינקי שלכם ותנו לו לרדת בחינניות למטה.

סרטון של סלינקי יורד במדרגות הנעות:

קישור





הוסף רשומת תגובה

0 תגובות