יום ילדי הסנדוויץ'- 12 באוגוסט

נכון שלהיות הילד האמצעי בין האחים זה מבאס? אם אתם ילדים אמצעיים (או ילדי סנדוויץ') אתם בטח מכירים את זה. יש לכם אח גדול, שזכה בכל תשומת הלב בגלל שהוא ראשון והיה פה לפניכם, יש לכם אח או אחות צעירה, שמקבלים את כל תשומת הלב מההורים כי הם בני הזקונים, ואתם נשארתם בלי שום תפקיד מוגדר וברור.
ידעתם שבפסיכולוגיה יש מושג שנקרא "תסמונת הילד האמצעי" ולפיה לסדר הלידה יש השפעה על תכונות האישיות השונות?

הילד הראשון הביא איתו את ההתרגשות הכי גדולה להורים. הם היו היסטריים ושמרו עליו יותר מדי, השקיעו בו וקנו לו הכל חדש והתלהבו מכל גרעפס שעשה. אחר כך באתם אתם, הילדים השניים או השלישים, וההורים כבר היו יותר אדישים. כבר הפסיקו להתרגש מכל דבר. אחריכם באו האח או האחות, בדרך כלל אחרי כמה שנים, וסגרו את הרשימה. הם הפכו להיות החמודים של המשפחה וכולם, כולל אתם, התייחסתם אליהם מינימום כמו אל נסיכים.
כילד האמצעי, אתה לא המנהיג, כך שאתה לא מסוגל לקבל את הדברים בדרך שלך. אתה גם כבר לא התינוק של המשפחה, כך שאתה לא מוגן ומפונק. אתה זה שצריך להתנצל ולרצות את כולם, ולהתאמץ נורא כדי לעשות דברים בשביל להתבלט כדי שישימו לב שאתה שם.
ובכן, לא עוד. יום הילד האמצעי הוא יום חגם של אותם ילדים מיוחדים ולפעמים מקופחים שלא נולדו ראשונים במשפחה או אחרונים. סוף סוף יש יום בשבילכם, יום שבו אתם אלה שמקבלים תשומת לב ואהבה, אתם אלה שמועדפים על חשבון האחים האחרים.
(כל זה בתנאי שההורים שלכם זוכרים כמובן ...)





ה-12 באוגוסט הוא גם יום הפיל

הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

  1. זו טעות- יום הילד סנדוויץ זה 29 לפברואר, כן- גם בזה מקפחים אותנו!!

    השבמחק
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)