יום הולדת לויקיפדיה העברית- 8 ביולי

דמיינו לכם עולם ללא ויקיפדיה בעברית. איך היינו מסתדרים? מה היינו עושים? 
התרגלנו כל כך לשאול את הויקיפדיה שאלות ולקבל מידע שקשה לדמיין את החיים בלעדיה.
ב-8 ביולי 2003 הושקה הויקיפדיה העברית (הויקיפדיה העולמית בשפה האנגלית נוסדה שנתיים לפניה, ב-2001).
בויקיפדיה העברית יש קרוב ל- 175,000 ערכים שכתבו וערכו גולשים. כל אחד יכול להשתתף בכתיבת ערכים ולהוסיף ערכים חדשים לויקיפדיה, אבל ישנם אנשים שהוסמכו לבדוק את החומר שנכתב ולאשר אותו, כך שאם חשבתם להוסיף ערך על עצמכם לויקיפדיה, לא בטוח שזה יאושר אם אתם לא אנשי ציבור מפורסמים. אבל אם אתם מכירים מישהו או משהו שמגיע לו ערך בויקיפדיה ועדיין אין, למה לא?



לויקיפדיה יש גרסאות בשפות שונות. בצד ימין של כל ערך, אפשר למצוא את הקישורים לדפים של אותו ערך בשפות השונות. בין השאר יש גם ויקיפדיה באידיש, שנוסדה בשנת 2004 ויש בה למעלה מ- 11,000 ערכים. לויקיפדיה יש גם גירסה באספרנטו, 

הערך הראשון שנכתב בויקיפדיה היה "ויקיפדיה". אם אתם רוצים לדעת מתי ערך נוצר או נערך, בצד שמאל למעלה תראו לשוניות של גרסאות קודמות ואת היסטוריה של העריכה. בצד ימין למעלה תראו לשונית בשם "שיחה". זה המקום שבו דנים עורכים וכותבים על הנושא. 

התפתחות האנציקלופדיה האינטרנטית גרמה לכך שהאנציקלופדיות המודפסות סיימו את תפקידן. היתרון של אנציקלופדיה באינטרנט הוא קודם כל שהיא בחינם, וחוץ מזה אפשר לעדכן אותה בכל עת, לעומת אנציקלופדיה כתובה שמודפסת במאות אלפי עותקים וכדי לעדכן אותה צריך להוציא מהדורות חדשות. בשנת 2012 הפסיקה בריטניקה לנוער, האנציקלופדיה הפופולרית ביותר שהיתה עד אז, להוציא מהדורות מודפסות לאור (אפשר לעיין באנציקלופדיה בחינם באינטרנט). 

לכבוד יום הולדתה של הויקיפדיה העברית, תוכלו להצטרף לקהילת העורכים שלה ולתרום מהידע שלכם למען כולם, או לתרום לה כסף (בכל סכום שתרצו) כדי שתוכל להמשיך להתקיים.







ה-8 ביולי הוא גם יום הולדתו של ג'ון פמברטון, ממציא הקוקה קולה 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות