יום האוכלוסייה- 11 ביולי

יום האוכלוסייה העולמי הוא יום שמתקיים בכל שנה, ב-11 ביולי, והמטרה שלו היא להעלות את המודעות לנושאי האוכלוסייה העולמיים כמו רעב, מחלות, מלחמות, עוני, רווחה, זכויות האדם ועוד. יום זה נוסד על ידי מועצת המנהלים של תכנית הפיתוח של האו"ם בשנת 1989 (UNFPA- United Nations Population Fund).
הנושא של יום האוכלוסייה השנה (2020) הוא בלימת מגיפת ה- COVID-19: כיצד לשמור על בריאותן וזכויותיהן של נשים וילדות כעת?
משבר ה- COVID-19 גבה מחיר קשה מאנשים, קהילות וכלכלות בכל מקום בעולם. אך לא כולם מושפעים באותה מידה. נשים, המהוות את החלק הגדול ביותר של העובדות הבריאות בקו החזית למשל, נחשפות ללא פרופורציה לנגיף הקורונה. רשתות האספקה ​​ברחבי העולם נעצרות ומשפיעות על זמינות אמצעי המניעה ומגבירות את הסיכון להריונות לא רצויים. מכיוון שבמדינות רבות מערכות הבריאות נאבקות בהתמודדות בקורונה, שירותי הבריאות המינית והפוריות נמצאים בצד ואלימות מבוססת מגדר נמצאת במגמת עלייה.
מחקר שנערך לאחרונה על ידי UNFPA הדגיש כי אם הסגר יימשך 6 חודשים עם שיבושים משמעותיים בשירותי הבריאות, ייתכן ש- 47 מיליון נשים במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית לא יוכלו לגשת למניעת הריון המודרנית וכתוצאה מכך יהיו 7 מיליון הריונות לא מתוכננים. ניתן גם לצפות ל-31 מיליון מקרים נוספים של אלימות מבוססת מגדר. 
יתרה מזאת, נשים עובדות באופן לא פרופורציונאלי בשווקי עבודה חסרי ביטחון ונפגעות קשה יותר מההשפעות הכלכליות של ה-COVID-19. כמעט 60 אחוז מהנשים ברחבי העולם עובדות בכלכלה הבלתי פורמלית, בסיכון גבוה יותר ליפול לעוני. עבודות הטיפול של נשים ללא שכר גדלו כתוצאה מסגירת בתי הספר והצרכים הגדולים של אנשים מבוגרים.
המגיפה פוגעת ביישובים שוליים קשה במיוחד, מעמיקה את אי השוויון ומאיימת להחזיר אותנו למאמצים לא להשאיר אף אחד מאחור. התגובה שלנו ל- COVID-19 בכל מדינה היא קריטית ותקבע כמה מהר העולם מתאושש והאם אנו משיגים את יעדי הפיתוח בר-קיימא או לא. לקריאה נוספת



אוכלוסיית העולם, נכון ל-1 בינואר 2020, מוערכת בכ-7,800,000,000 איש. האם יש מספיק מקום לכולם? מספיק מים נקיים וראויים לשימוש? מספיק מזון? גישה לשירותים רפואיים מתאימים? ומה יהיה עוד 10 שנים עם שינויי האקלים? שאלות טובות שזה היום שמוקדש לחשיבה עליהן...
רוצים לקבל נתונים מדויקים על מספר האנשים שקיימים בעולם, מספר הלידות ומספר מקרי המוות? היכנסו לאתר Worldmetes שמתעדכן לטענת יוצריו בזמן אמת ומתבסס על נתונים מערוצים ממשלתיים וסטטיסטיקות.


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות